V letech 1926 - 1928 byl přes řeku Lužnici na okraji města Bechyně vybudován obloukový železobetonový most pro smíšený silniční a železniční provoz. Most, jehož celková délka je 190,5 metru, šířka 8,9 metru a jehož hlavní oblouk má rozpětí 90 m a vzepětí 38 m, do provozu byl uveden 28. října 1928 u příležitosti 10. výročí vzniku republiky, převádí přes řeku Lužnici nejen silnici číslo 122, ale také železní trať Tábor - Bechyně. Ovšem za více než 90 let železničního provozu se železniční vozidla po něm jezdící, dost změnila. V roce 2012, kdy mezi dopravnou Slapy a Táborem probíhala nepřetržitá výluka a "bechyňka" tak byla odříznuta od ostatní železniční sítě. Za výlukou tak zůstaly zavřené dvě táborské žehličky řady 113, které se zde v provozu střídaly. Na mostě nad Lužnicí v Bechyni tak mohl být 25.5.2012 vyfotografován výlukový vlak Os 38413, vedený žehličkou 113.003-8.