Aniž by to tehdy kdo tušil, byly dnem 30. června 1980 předáním motorové lokomotivy T478.4086 RD Bratislava ukončeny dodávky brejlovců Československým státním drahám, i když už tehdy byly objednány další dvě série, v počtu 60 a 36 lokomotiv. Přítrž jim učinilo 19. července 1980 v 18.28 zazvonění telefonu na Ústřední ohlašovně požárů Požárního útvaru hl. m. Prahy, kdy byl občanem Egertem ohlášen požár v podniku ČKD Naftové motory. Na lokalizaci požáru, který byl založen úmyslně, se podílelo celkem 212 hasičů. Přímá škoda způsobená požárem byla 142 758 100 Kčs a kvůli zničení výrobní haly, včetně strojního vybavení, byla výroba naftových motorů na Smíchově zcela ochromena, což mělo za následek také zrušení výroby dalších dvou sérií brejlovců. Díky tomu se tedy z posledního stroje první výrobní série řady T478.4 stal poslední vyrobený brejlovec vůbec. Na snímku je už s označením 754.086-7 zachycen 21. září 2006 během zastavení v žst. Paskov.