„Esa“ ČDC vypomáhají v osobní dopravě
Rok 2017 přinesl nejen po delší době sníh a mrazy na celé území naší republiky, ale bohužel pomohl mnoha problémům také v železniční dopravě. Nové elektrické jednotky řady 660, které zajišťují dopravu na spojích mezi Brnem, Českou Třebovou a Prahou poznaly takovou zimu vlastně poprvé. Objevily se u nich závady, především při změnách napájecího systému, které většinu z nich odstavily z provozu. Zvýšil se u nich správkový stav a prostoje, které bylo depo Brno nuceno řešit náhradami. Náhradní soupravy s lokomotivami řady 362 pomohly zálohovat zmíněné spoje, ale zákonitě pak někde musely chybět. Turnusová skupina 302, která zajišťuje vozbu rychlíků mezi Brnem, Olomoucí a Šumperkem tak byla obsazována i řadou 750.7. Bohužel shoda okolností způsobila, že ani u řady 362/363 nebylo už „kde brát“. Zmínit můžeme lokomotivy, které jsou/byly toho času odstaveny z provozu nebo se nacházely v dílenských opravách ( 362.024, 362.033, 362.121, 362.161, 362.168 a 363.002 ).
Vedením ČD a ČDC bylo dohodnuto zapůjčení dvou lokomotiv řady 363 z nákladní dopravy. Už 11. ledna 2017 tak vyjely právě do dvoudeního oběhu TS 302 lokomotivy 363.010-0 a 363.036-5. Pomohly částečně vyřešit stav, kdy se v této trase objevily již zmíněné stroje řady 750.7 nebo 754 jako nouzové řešení.
Ukázka oběhu TS 302
Pracovní dny |
Soboty |
Neděle |
|
1. DEN |
Šumperk 1638 Brno / 907 Šumperk / 908 Brno / 915 Šumperk |
Šumperk 914 Brno / 907 Šumperk / 906 Brno/ 915 Šumperk / 900 Brno |
Brno 917 Šumperk |
2. DEN |
Šumperk 914 Brno / 909 Šumperk / 906 Brno / 917 Šumperk |
Šumperk 912 Brno / 909 Olomouc / 908 Brno / 913 Šumperk / 902 Brno |
Brno 903 Šumperk |
Stroje 363.010-0 a 363.036-5 si zbytek ledna udržely oběh skupiny TS 302 až na několik vyjímek. Už 2. února zamířila lokomotiva 363.010-0 do Českých Budějovic, aby ještě večer stihla odvézt vlak R 662 do Plzně. Od 3. února tedy vypomáhá v DKV Plzeň, kde není situace o nic lepší. Stroj 363.036-5 zatím pokračuje ve výkonech DKV Brno. Zapůjčení lokomotiv bude ukončeno po uklidnění situace, které nejspíš pomůže i zlepšení počasí. Na závěr připomeňme, že DKV Plzeň má v současnosti v dílenských opravách stroje 362.125-7 a 362.130-8. Tato řada ovšem musí zaskakovat také v obězích řady 380 na výkonech vlaků EC z Prahy do Rakouska.
© článek zpracoval J.K.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací