Lokomotiva T478.4071 byla z výroby dodána do LD Bratislava hlavné, kam byla společně se sesterskými stroji inventárních čísel 072 a 073 dodána 31.3.1980. Rok 1980 lze označit za počátek největšího provozního nasazení řady T478.4 v Bratislavě, neboť v tomto roce zde bylo soustředěno celkem 21 lokomotiv této řady, což bylo její největší soustředění v celé síti ČSD. V následujících letech bylo tuto řadu možné vídávat především na povážské magistrále, kde mnohdy ve dvojicích dopravovaly vlaky úctyhodných délek a hmotností. Konec tomuto učinila až postupná elektrizace této dvojkolejné tratě, která byla dokončena počátkem roku 1988. V té době nastává velký "výprodej" čtyřek z RD Bratislava - to se týkalo i lokomotivy 754.071-9, která 1.února 1988 pod křídly RD Bratislava odjede poslední výkon, jímž je R 1232 Rajka - Bratislava, a už následující den je předána do RD Zvolen. Víc jak 22 let po jejím příchodu do RD Zvolen, byla 12.7.2010 zachycena u odbočky Dolná Štubňa s vlakem Os 7304.