Lokomotiva T47.006 byla poslední lokomotivou první série. Díky jejímu historickému nátěru a původnímu motoru se starým regulátorem výkonu se stala nejznámějším strojem jindřichohradeckých úzkokolejek.
Její život se začal psát vykonáním TBZ dne 27. 6. 1955. I ona přečkala těžkou dobu druhé poloviny 70. let, kdy byly přednostně rušeny nejstarší stroje první série. Důvodem bylo ukončení provozu na tratích Frýdlant v Čechách - Heřmanice (1976) a Ružomberok - Korytnica (1974). Až na stroj T47.010, který byl pro špatný technický stav zrušen, se všechny lokomotivy z těchto tratí přesunuly do Jindřichova Hradce. Jenže pro patnáct strojů této řady se na dvou tratích do Obrataně a Nové Bystřice nedalo najít využití a pravě první série byla určena k postupnému rušení.
Dodejme, že je T47.006 zachycena Zdeňkem Nantlem jen čtyři měsíce po dílenské opravě v rozsahu MS v dílnách Šumperk, kde dostala tento unifikovaný nátěr, s nímž jezdila až do obnovy továrního nátěru v roce 2009.