22. listopadu 1958 se stává jejím domovem Brno a zde již setrvala až do svého zrušení. V rámci reorganizace je od 1. 10. 1964 doma v depu Brno – dolní.n., kde byla dlouhé roky udržována ještě s původní dyšnou. Jako poslední dostala v roce 1968 novou dyšnu Kylchap. V té době byla vozba brněnských 475.1 soustředěna zejména do České Třebové, Bratislavy a Havlíčkova Brodu. Později se pak jejich provoz rozšířil o vozbu vlaků do Přerova, kam jsou vykazovány i poslední výkony posledních parních lokomotiv depa Brno. V roce 1978 to byly už poslední 475.194 a 475.1142, které doplňovala letmo právě námi sledovaná 475.101 v tzv. „barevném turnusu“. Na tři měsíce byl v roce 1978 nasazen do uvedeného turnusu i stroj 498.106, který po jeho odvezení do Českých Velenic opět nahradila 475.101. Zrušena byla u ČSD dne 30. června 1979.