S osobním vlakem do Kojetína se od nástupiště ve Valašském Meziříčí rozjíždí další místní "štokr" 556.0203, který v daný den zaskočil za neschopného valašského "papouška". Kdo mohl v té době tušit, že se za několik let přesune do depa Brno - dolní, kde se ho ujme brněnský legendární strojvedoucí Zdeněk Hájek. Ten si jej vzal do své péče a při hlavní opravě v České Lípě domluvil pro svůj stroj netradiční lak v černo - zelené kombinaci. Zdeněk Hájek se tak nechal inspirovat od stroje 498.108, kterého potkával dříve na rychlících přes Brno do České Třebové a Prahy. 556.0203 pak bylo často možné spatřit v čele uhelných vlaků do oslavanské elektrárny.
Stroj 556.0203 byl zrušen v Brně 22. května 1978 už jako černý.
Na těchtho fotkách mě fascinují ty detaily. Zatímco 354.1 má před sebou posledních pár šichet, prakticky nová Rába za ní se pravděpodobně dožije cca roku 2000-2010 a pokud bude vybraná pro modernizaci na řadu Bhee/Beel/Apee/Ahee, tak bude hoblovat rychlíky ještě roce 2023. Úplně vzadu pak stojí jeden z posledních kořistních Villachů, který se v roce 1968 ještě dožil přidělení UIC čísla.