Továrních fotografií řady 475.1 je opravdu mnoho. Zachyceny byly nejen lokomotivy jednotlivých sérií, ale i ty, které ze zkušebních důvodů něčím vybočovaly z řady. Takto byla zachycena 475.105, 25 a námi sledovaná 475.1141, neboť všechna tyčová ložiska byla valivá. Podle již zmíněné objednávky byly takto upraveny jen dvě - 475.1141 a 475.1142. Zatím co se fotograf věnoval 475.1141 v detailech na závodní točně, lokomotivě 475.1142 věnoval větší pozornost a vytvořil nádhernou řadu snímků ze zkušební jízdy.
475.1141 po vykonaní TBZ dne 12.12.1951 začala jezdit pod výtopnou Přerov a pod depem Přerov byla i zrušena dne 24. 3. 1976. Během provozu byla přerovskými správkaři upravena - spojniční ložiska na prvním a posledním spřaženém dvojkolí, chcete-li S1 a S3, byly předělány na ložiska kluzné.
Dodejme, že z fotografie je velmi dobře zřejmé i černé zbarvení dvojkolí lokomotivy, stejně tak jako celého stroje s červenou ořízkou. Ostatně všech 172 vyrobených "pětasedem", včetně těch, které odešly do KLDR, bylo opatřeno černým nátěrem a černými koly. Nejsou pravdivá tvrzení, že jejich kola byly červené, nebo že snad 475.1142 už tehda vyjela z bran lokomotivky v zeleném zbarvení. Ta si tehda na svůj zelený kabát musela tři a půl roku počkat.