zpět na seznam fotografií
ŠKODA Plzeň
534.0337

Během výroby 228 kusů řady 534.03 obě lokomotivky pořídily několik desítek továrních fotografií. Mezi nejznámější patří dva snímky od lokomotivky v Plzni a jeden od ČKD. Ten z ČKD, se strojem 534.0437, byl již na našich stránkách uveřejněn. Naopak dva snímky ze Škodovky jsou součástí dnešní aktualizace. Na kolejích předávacího kolejiště Škodovky bylo zachyceno šest strojů z první série 54Lo 1. Prvním strojem je 534.0337, druhý pak 534.0339; následující stroje však již dnes není možné určit přesně. Stroje jsou zachyceny bez tendru, neboť právě dodávka tendrů 935.0 a 935.1 v té době nabírala stále více na zpoždění. I právě proto stroj 534.0337 zahájil svůj provoz s provizorním tendrem 56.3308, zatím co druhá "339" s tendrem 56.3169. K životu námi sledované lokomotivy dodejme dva provozně důležité údaje - lokomotiva byla uvedena do provozu ve výtopně Chomutov vykonáním TBZ 15. 7. 1946; 10. ledna 1974 kotlově propadá a bez dalšího využití je navržena na zrušení, které proběhlo 8. 2. 1974 v České Lípě.

 

Nutno podotknout, že kvalita a zajímavost této fotografie vedla autory katalogu STROJEXPORTu ji využít na celou stránku A4 u řady 534.03.



Komentáře

Tom 11. 10. 2017 05:36 | X

534.0337 přišla do Veselí 05.12.1957 z Chomutova.

Lakro 08. 10. 2017 20:05 | X

Je možné ,že se do Bohumína vrátila.Možná byla jen půjčená. Jako se objevila v Hradci Králové 534.0412 a 534.0413. Druhá jmenovaná se za několik měsíců vrátila do Kralup. 412 to nestihla. Při momořádný takový zkoušce se našla trhlinka ,už nevím kde ,ale byla ostavená a zrušená.

Michal Štrublík 08. 10. 2017 20:01 | X

A na závěr jsem dnes ráno naskenoval pořádně výše uveřejněný snímek a pořadí strojů na snímku je:
1) 534.0337,
2) 534.0339,
3) 534.0340,
4) 534.0338,
5) a 6) nemá dosazeno číslo na čelo - je to jen černě nalakovaný plech.

Michal Štrublík 08. 10. 2017 19:57 | X

Ahoj Láďo, vidíš, nedalo mi to a začal jsem hledat - mám fotku 339 v Turnově s jedním uchem od Koutného v roce 1975, ale záznam o jejím předání nemám uvedený. Mám ji vedenou jako zrušenou v Bi. Zase můžu něco hledat...

Nu a záznam k 534.0337:
15.7.46 TBZ,
po TBZ předána v 09.46 do Chomutova,
celý rok 1948 byla v Plzni,
5.12.57 Veselí n. L.,
1.12.1958 České Budějovice,
11.12.1958 Plešivec,
25.11.59 Čierná nad Tisou,
1.4.1960 Košice,
1963 Plešivec,
23.10.1969 Děčín,
27. 3. 1973 Česká Lípa.

Tendry: 56.3308, 516.081, 935.177.
Giesel v roce 1963.
Zrušena 8.2.1974, kotlově propadla 10. ledna. 1974.

Michal Štrublík 08. 10. 2017 19:40 | X

534.0339:
24.10.1968 Bohumín,
13.12.1968 Ostrava,
XX.09.1969 Krnov,
XX.01.1971 Ostrava,
XX.02.1972 Krnov,
XX.06.1973 Ostrava,
22.09.1975 Bohumín.

Tendry: 56.3292, 935.179, 935.104, 935.126.

Zrušena s 935.126 v Bohumíně 17.06.1976, 26.02.1977 předána KŠ v Polance nad Odrou.

Lakro 08. 10. 2017 17:45 | X

Určitě jezdila v Krnově. Ale Krnov byl PLD Ostravy a tak určitě byla půjčovaná do Ostravy.Myslím ,že v roce 1975 přišla do Hradce Králové, jezdila převážně na Jičínce a byla jen s jedním "uchem". Já ji nikdy na topení nedostal.Jestli přešla do Turnova ,to nevím.

Ing. Mirko Večeř 08. 10. 2017 14:34 | X

Ahoj Láďo, tak to jsem nevěděl, dík za doplnění. A ještě by mě zajímalo upřesnění k 534.0339. Jezdila do roku 1973 v PLD Krnov nebo depo Ostrava? A zrušená v roce 1976 Turnově?
K mašince 534.0337, sloužila na východním Slovensku v depu Košice. V roce 1968? 1969? přešla do Děčína, vozila nákladní vlaky na trati Lovosice - Česká Lípa. Pak v roce 1973? přešla do depa Česká Lípa. Dík znalé za doplnění.

Lakro 08. 10. 2017 11:02 | X

Míro , 534.0339 jezdila taky s tendrem 818.0304

Ing. Mirko Večeř 08. 10. 2017 06:48 | X

Jen doplním, 534.0337 jezdila s tendrem 935.177 a 534.0339 s tendrem 935.179.

Celkem 9 komentářů


Přidat komentář: