V zářijovém dni roku 1973 se do Liberce vypravil dnes již zesnulý Ivan Šnábl, který z okna vlaku zachytil stroj 464.004 před svým návratem do České Lípy.
Jako první sériový stroj byl dodán do výtopny v Chomutově 5. prosince 1934. Zde setrval až do 22. září 1938, kdy byl předán do výtopny Praha Masarykovo n. a o několik dní později do České Lípy. Byl významný svým působením v čele vládních vlaků s E. Benešem, E. Háchou, A. Hitlerem nebo K. Gottwaldem. Po příchodu do České Lípy obdržel označení DRB 68.001. V České Lípě pak setrvala i po válce až do svého zrušení dne 10. 12. 1976. Život "vládní" lokomotivy, v posledních letech provozu údajně nijak oblíbené, skončil v konzervárně Sulejovice, kam byla prodána k vytápění 1. 12. 1976.