SEVEROZÁPADNÍ DRÁHA
Dobkovičky: 15 vozů Pn 69992 do Chomutova. (štěrk)
Hněvice: 13 vozů Pn 66681 do Kladna Dubí, 13 vozů Pn 66693 do Středokluk, 13 vozů Pn 66695 do Řeporyj, 20 vozů Pn 66794 do Nového Sedla a 20 vozů Pn 66992 do Počerad. (vše písek)
Horní Řasnice: 11 vozů Pn 60993 do Mimoně a dále směr Ústí nad Labem a 13 vozů Pn 60997 do Chabařovic. (písek)
Hrádek nad Nisou: 10 vozů Pn 60984 do Oldřichova u Duchcova, 16 vozů Pn 60991 do Chomutova a 11 vozů Pn 60093 do Liberce
Jestřebí: 22 vozů Pn 63931 do obvodu stanic SD a 27 vozů Pn 69780 do Citic. (písek)
Košťálov: 20 vozů Pn 60798 do Citic. (štěrk)
Libuň: 20 vozů Pn 60351 do stanic v obvodu SD a 20 vozů Pn 60792 do Citic
Nelahozeves: 13 vozů Pn 66696 do Rudné u Prahy a 13 vozů Pn 66698 do Řeporyj. (písek)
Postoloprty: 13 vozů Pn 69891 do Chomutova
Stéblová: 13 vozů Pn 60599 do Světlé nad Sázavou
Vilémov u Šluknova: 13 vozů Pn 69871 do Chabařovic a 13 vozů Pn 69873 do Louky u Litvínova. (štěrk)
Výhybna Kamenolom: 18 vozů Pn 69994 do Třebušic a 18 vozů Pn 69998 do Chomutova. (štěrk)
Žďárec u Skutče: 20 vozů Pn 65800 pro stanice v obvodu SZD.
= DENNÍ NAKLÁDKA V OBVODU DRÁHY: 398 vozů. Z toho 281 vozů písku a 117 vozů štěrku.
JIHOZÁPADNÍ DRÁHA
Beroun: 12 vozů Pn 67559 do Lovosic a 19 vozů Pn 67549 do Ústí nad Labem. (vápenec)
Chlum u Třeboně (dnes Majdalena): 27 vozů Pn 68592 do Prahy Hostivaře
28 vozů Pn 68783 do Přeštic. (písek)
16 vozů Pn 68785 do Domažlic. (písek)
16 vozů Pn 68787 do Hýskova. (písek)
Kaznějov: 15 vozů Pn 67789 do Hýskova a 15 vozů Pn 67775 do Dalovic. (písek)
Milín: 22 vozů Pn 67585 do Brniště. (štěrk)
16 vozů Pn 67759 do Svatavy. (štěrk)
14 vozů Pn 67894 do Dívčic. (štěrk)
Nová Ves nad Lužnicí: 27 vozů Pn 68595 do Středukluk a 16 vozů Pn 68795 do Karlových Varů. (písek)
Suchdol nad Lužnicí: 27 vozů Pn 68590 do Prahy Uhříněvsi, 16 vozů Pn 68771 do Plzně a 16 vozů Pn 68773 do Českých Velenic, kde se spojí s Pn 68785 a pojedou spolu do Plzně, kde se rozpojí. (vše písek)
Velké Hydčice: 14 vozů Pn 67795 do Plzně. (vápenec)
= DENNÍ NAKLÁDKA V OBVODU DRÁHY : 316 vozů. Z toho 219 vozů písku, 52 vozů štěrku a 45 vozů vápence.
ZÁVĚR
Denní nakládka 1706 vozů na ČSD představuje přibližně přepravu 8500 tun sypkých substrátů denně v ucelených soupravách. Skutečné číslo bylo přes 10 000 tun denně s velkými výkyvy. Kolik se skutečně nakládalo denně vozů se již zjistit nepodaří. Krátce po roce 1990 jsou vozy Faccs odstavovány v různých stanicích na síti ČSD a postupně rušeny. Dnes se již používají jen pro nakládku štěrku a občasně uhlí. Variantu vozů se střechou nepotkalo rušení jejích nekrytých kolegů a jsou dodnes pravidelně nakládány vápnem, zejména v Hranicích a Zábřehu na Moravě.
© zpracoval: Václav Sedláček
Facsky k nám do Štramberka stále jezdí, mnohdy pěkně udržované, a to jak ČDC, tak Acerolmital (dnes už nová firma, jejíž název si nepamatuji). Vítkovice si k nám jezdí taky se svými bílými vozy a pěknými zvířecími lokomotivami (velrybu pamatuji nejvíce), bílou verzi (asi ať to nemusejí čistit od vápencové drtě a vápna) těchto vozů s krytou střechou používají též na samotné vlečce Kotouč Štramberk, a to pro vlastní přepravy mezi lomem a vápenkou. Nevíte náhodou někdo, když některé ty vozy mají krytou střechu, proč nejsou označovány, jako jejich podobní kolegové, začátečním písmenem T?