Zimní krajinou roku 1969 uhání českobudějovický "štokr" 475.183. Patří v té době mezi elitní stroje depa České Budějovice a je poměrně lehce rozeznatelný svou trikolorou a malým větrníkem u reflektoru. Byl vůbec prvním strojem, který od výrobce obdržel poslední, čtvrtou a dalo by se říci finální, verzi usměrňovacích plechů s již širokou spodní hranou. Dodán byl v červenci 1951 do lokomotivního depa Bratislava hl., aby krátce na to, přes depo Spišská Nová Ves, přešel do České Třebové. Jeho přesunům však nebyl konec a ještě v roce 1952 je přesunut do depa Plzeň. Odtud je několikrát krátce zapůjčen do Chebu, aby 29. května 1960 konečně zamířil do depa České Budějovice. Od samého začátku patřil k nejlepším strojům a vždy velmi hezky udržovaným. Zrušen byl s tendrem 932.391 18. 3. 1975 a nedlouho po zrušení předán k likvidaci do Kovošrotu v Dalovicích.
Doplňující info: Zachovalo se dvojkolí ve formě pomníku v Depozitáři NTM, kousek za bránou u vstupu pro návštěvníky. Mohu doložit fotografiemi.