3. června 1973 vstoupil v platnost nový GVD 1973/1974. Dosavadní turnusová skupina P01 lokomotivního depa Hradec Králové doznala velké změny. Zatím co v předchozím grafikonech byla turnusová skupina P01 pro osm strojů řady 475.1, s novým grafikonem došlo k rozdělení vozby na dvě turnusové skupiny P01 a P02. Zatím co P01 byla vytvořena pro tři stroje řady 475.1, druhá turnusová skupina byla pro čtyři stroje. Obě turnusové skupiny vozily osobní vlaky mezi Libercem a Havlíčkovým Brodem, ale jen druhá skupina - pro čtyři stroje - rovněž vlaky do Turnova a Letohradu. Lokomotiva 475.173 byla zachycena panem Šnáblem právě v Havlíčkově Brodě, vlastně jen nedlouho před svým definitivním odstavením. Neboť nemáme údaj o vlaku, který v ten den vezla, nemůžeme její zařazení přesně určit. Život třiasedmdesáté lokomotivy řady 475.1 započal v depu Česká Třebová, kam byla přiřazena po vykonání Technicko-policejní zkoušky dne 20. 7. 1948. V České Třebové setrvala až do roku 1953, kdy byla přesunuta do depa Hradec Králové a zde jezdila až do svého zrušení 20. 4. 1974. Zlikvidována byla v Turnově, a to po krátkém využití jako statický vytápěcí kotel v cukrovaru ve Velkém Meziříčí. Pokud se ještě vrátíme k poslednímu roku "velkého" provozu hradeckých "pětasedem", dodejme kilometrické proběhy - P01 v GVD 1973/1974 měla denní proběh 341, 3 kilometry; P02 pak 282,5 km.