13. 6. 1979 byla administrativně zrušena poslední provozní lokomotiva řady 477.0 - stroj 477.043. Po svém zrušení v Kolíně byla lokomotiva 477.043, v roce 1979, prodána mimo ČSD do vlastnictví malešické teplárny, kde byla ihned vyvíjena aktivita k provedení opravy lokomotivy do provozního stavu. V prosinci 1979 byla přistavena k provedení opravy v rozsahu Lv do dílen České Velenice, které v té době končily s opravou parních lokomotiv, a právě 477.043 měla být tou úplně poslední. Naštěstí to nebyla pravda a i v následujících letech probíhaly další opravy parních lokomotiv. 4. ledna 1980 proběhla první zkušební jízda po stanici v Českých Velenicích a 19. 1. 1980 byl zaveden zvláštní parní vlak s nově opravenou soukromou 477.043 v čele z Českých Velenic do Prahy-Vršovic. 15. května 1980 vykonala svou druhou Technicko-bezpečnostní zkoušku pod dohledem zkušebního komisaře Ing. Jindřicha Hály.