V plzeňském depu byla zachycena kdysi elitní rychlíková lokomotiva 363.043-1. Na záběru jsou mimo jiné i stroje 363.078 a 242.228.
V plzeňském depu byla zachycena kdysi elitní rychlíková lokomotiva 363.043-1. Na záběru jsou mimo jiné i stroje 363.078 a 242.228.
A tedy esa tmavě modrá s žlutým pruhem se vzala později kde? A že jich nebylo málo..
Krémové (bílé pruhy) se začaly hromadně zavádět až od konce 90. let - nový nátěrový výnos ČD z roku 1997 nařídil používat krémovou místo žluté. Předtím s krémovými pruhy jezdily jen prototypy v první půli 80. let a pak ještě cca 1993-95 pražské 363.064 a 65. Na Slovensku s krémovými pruhy začali taky až kolem 95. roku.
Otázka celkově k esům: Když přišel tmavě modrý nátěr na tyto stroje, podle čeho se natíral bílý, či žlutý pruh? Záleželo, jakou barvu měli zrovna po ruce?Nebo je to nějak časově vymezené? Či depy?
To druhé Eso zcela určitě není 087. Odstím modré.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 23. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Kde by se vzaly... Pochopitelně z výroby, když základní provedení bylo tmavé. Akorát cca 60 es bylo ve světlejší modré, protože Škodovka nesehnala požadovaný předpisový odstín. Hodně těch světlých jezdilo v Plzni a Praze. Když potom po pár letech provozu mašiny začaly mít kilometry do dílen, dělal se jim (většinou) i nový lak a vznikl úplný guláš.