zpět na seznam fotografií
Autor: Josef Motyčka Datum: 29.04.1975


Nymburk
E499.003

V červnu 1974 se vrátila z dílen ve Vrútkách lokomotiva E499.003 v celozeleném nátěru. Unifikace barevných nátěrů měla normalizační charakter - snaha pestrou škálu barevných lokomotiv omezit a pomocí základních barev nátěry lokomotiv sjednotit a jednotlivé druhy rozlišit. Trojka patřila k prvním lokomotivám řady E499.0, která tento unifikovaný, a značně nepovedený nátěr, dsostala. Na konci roku 1974 E499.003 získala stříbrný prolis, se kterým byla vyfotografována před májovými oslavami v roce 1975. Tento nepovedený unifikační nátěr hnacích vozidel 1. 1. 1977 doznal první změny, kdy tmavou vagónovou zelení byla opatřena jen spodní polovina skříně a horní část byla krémová.



Komentáře

tajemný em 29. 12. 2021 23:21 | X

Jestli myslíte tmavozelený TTčkový model s ruskými potisky od BTTB, co se kdysi prodával, tak ano, reálnou předlohu má. Dva prototypy řady ČS1 (vzhledově hodně podobné našim E499.0) v Sajuzu opravdu v provozu byly, ale dlouhého trvání to prý nemělo. Sériové ČS1 (a z nich později odvozené ČS3) už měly skříň jako 141/121.

Vladimír Doksanský 27. 12. 2021 19:19 | X

Model vypadal jako sovětský - a jezdily tam nějaké skutečné stroje nebo šlo o utopii?

Karel Š 16. 02. 2018 16:26 | X

Nátěrem prolisu stříbřenkou,lokomotiva ožila,ale jinak vypadala nymburská osobačka hrůzostrašně.Na tomto zvěrstvu se prý podílel ředitel ŽOS a odborník z vedení ČSD.Za tři roky to odneslo dost lokomotiv.Díky za změny od roku 1977.

Daniel Sedlak 15. 02. 2018 23:17 | X

Měl jsem "štěstí", že jsem ji viděl Bylo to z křižovatky U Bulhara a proti slunci byla skoro černá. Tehdy se prodávala v TT jako sovětská.

Celkem 4 komentáře


Přidat komentář: