V červnu 1974 se vrátila z dílen ve Vrútkách lokomotiva E499.003 v celozeleném nátěru. Unifikace barevných nátěrů měla normalizační charakter - snaha pestrou škálu barevných lokomotiv omezit a pomocí základních barev nátěry lokomotiv sjednotit a jednotlivé druhy rozlišit. Trojka patřila k prvním lokomotivám řady E499.0, která tento unifikovaný, a značně nepovedený nátěr, dsostala. Na konci roku 1974 E499.003 získala stříbrný prolis, se kterým byla vyfotografována před májovými oslavami v roce 1975. Tento nepovedený unifikační nátěr hnacích vozidel 1. 1. 1977 doznal první změny, kdy tmavou vagónovou zelení byla opatřena jen spodní polovina skříně a horní část byla krémová.
Jestli myslíte tmavozelený TTčkový model s ruskými potisky od BTTB, co se kdysi prodával, tak ano, reálnou předlohu má. Dva prototypy řady ČS1 (vzhledově hodně podobné našim E499.0) v Sajuzu opravdu v provozu byly, ale dlouhého trvání to prý nemělo. Sériové ČS1 (a z nich později odvozené ČS3) už měly skříň jako 141/121.