Dvojice vlečkových "hrbatých" E479.0043+E479.0042 zastavila ve stanici Březno u Chomutova. Zmíněná "čtyřicettrojka" byla první zrušenou lokomotivou své řady a to po nehodě s Tatrou 138 na přejezdu důlní dráhy DNT, v roce 1995 byla sešrotována.
Dvojice vlečkových "hrbatých" E479.0043+E479.0042 zastavila ve stanici Březno u Chomutova. Zmíněná "čtyřicettrojka" byla první zrušenou lokomotivou své řady a to po nehodě s Tatrou 138 na přejezdu důlní dráhy DNT, v roce 1995 byla sešrotována.
Máte pravdu, 42ka jezdila mimo zhruba rok pro Viamont (uhlí v relaci pánev->EMĚ a zpět) v mezidobí 1999-2000. Před ní měl Viamont půjčenou 130.054 (léta 1998-99) a před tou ještě nejprv zelenožlutou a posléze modrožlutou 130.050 (1997-98).
Akorát si nejsem jistý Vaším tvrzením, že 130.042 byla majetkem Viamontu. Kolem roku 2003 proběhly nějaké záhadné čachry-machry s vlastnictvím hnědouhelných dolů a o kolejová vozidla se podělily dvě různé (snad dceřiné?) společnosti, z nichž jedna se o rok později mašin zbavovala. Co vím, tak zmiňovanou 42ku koupily ČD a 49ku Viamont.
Tato dvojce měla celkem smůlu.Už 9.12.1986 byly obě obětí MU v Březně u Chomutova.Tam to ještě přestály a po opravách opět jezdily až do soudného dne na onom přejezdu.Myslím,že 042 pak byla pronajata a později prodána VIAMONTU.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
130.042 je nyní u ĆD Cargo.Po odkupu jezdila v DKV Ćeská Třebová.Strojovna byla silně zaprášená od uhelného prachu a trvalo skoro rok než začala spolehlivě jezdit.