17. dubna 1974 propadla kotlová způsobilost lokomotivy 464.202. Jejím posledním výkonem těsně před propadnutím kotle byl osobní vlak do Hrubé Vody s četou Svozil/Hrazdil. Poté byla lokomotiva odstavena v prostoru depa Olomouc, ale ne dlouho. Ještě před úředním zrušením byla lokomotiva převezena do depa Nymburk, kde společně s 477.060 odjela do depozitáře NTM Praha v Čelákovicích. Zde následně stala dlouhé roky a jen výjimečně se k ní dostali nadšenci železnice a lokomotiv. Před slavnostním ukončením provozu roku 1980 v Liberci byla Ing. Jindřichem Bekem vynesena myšlenka o vzhledové opravě 464.202 a 477.060, která již brzy měla nabrat spád. 15. 3. 1980 byly lokomotivy prohlednuty a byla zahájena příprava na přepravu několik let odstavených lokomotiv. V květnu 1980 byla 464.202 přepravena do depa Nymburk, kde brzy na to byla zahájena její vzhledová oprava.