Od roku 1992 probíhala ve Vagonce Studénka výroba motorových vozů ř. 842. Po letech provozu se zjistilo, že motory Liaz a převodovky Allison jsou nevyhovující a poruchové. Začátkem roku 2009 se uskutečnila rekonstrukce všech 37 kusů. Motorový vůz dostal nejen nový kabát, ale také nové motory TEDOM TD 242 RH TA25, převodovky ZF, ARR, nové stanoviště, informační systém a vakuové WC.
Motor nelze nastartovat, na obrazovce hlásí kritické otáčky dieselu + doba startu
Mohlo se stát, že se "zasekl" stopmagnet, proto obnovíme START tlačítkem a přidržíme v koncové poloze stopmagnet ručně (nejlépe ve dvou lidech)
Motory se hřejí na 94 a více stupňů
V prvním případě se přesvědčíme o stavu chladící kapaliny ve vyr. nádrži!!
Pokud je dostatek fridexu, můžeme zkusit ne obrazovce volbu ovládání a přepnout chlazení z polohy AUTOMATICKY do polohy TRVALE
Pokud nepomáhá a teploty se nesnižují a máme dostatek kapaliny v okruhu a čistá síta sání k chladičům, je pravděpodobně vzduchová bublina v okruhu. Ve velkém nástupním prostoru v místě doplňování povolíme odvzdušňovací kohoutek a necháme "odprsknout" (je to slyšitelné) do kanystru s fridexem a poté kontrolujeme hladinu fridexu. Mělo by ve většině případů dojít k poklesu teploty
V nouzovém případě můžeme spustit chlazení ručně přímo na bloku hydrostatů. Ze zadní strany přívodní trubky povolíme matici a z přední strany otočíme o dvě otáčky vpravo. Tím spustíme hydr. okruh na plné otáčky. Možno spustit každý okruh podle potřeby zvlášť
V letních měsících pravidelně bereme do ruky košťátko nebo rukavici a čistíme síto sání k chladičům
® zpracoval Josef Kulaviak
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací