Některé poruchy a jejich řešení

Některé poruchy a jejich řešení

Od roku 1992 probíhala ve Vagonce Studénka výroba motorových vozů ř. 842. Po letech provozu se zjistilo, že motory Liaz a převodovky Allison jsou nevyhovující a poruchové. Začátkem roku 2009 se uskutečnila rekonstrukce všech 37 kusů. Motorový vůz dostal nejen nový kabát, ale také nové motory TEDOM TD 242 RH TA25, převodovky ZF, ARR, nové stanoviště, informační systém a vakuové WC.

Motor nelze nastartovat, na obrazovce hlásí kritické otáčky dieselu + doba startu

842-stopmagnet.jpg

 

Mohlo se stát, že se "zasekl" stopmagnet, proto obnovíme START tlačítkem a přidržíme v koncové poloze stopmagnet ručně (nejlépe ve dvou lidech)

 

 

 

 

 

 

 

Motory se hřejí na 94 a více stupňů

842-vodoznaky.jpg

 

V prvním případě se přesvědčíme o stavu chladící kapaliny ve vyr. nádrži!!

 

 

 

 

 

 

 

 Pokud je dostatek fridexu, můžeme zkusit ne obrazovce volbu ovládání a přepnout chlazení z polohy AUTOMATICKY do polohy TRVALE 

 

chlazeni-automaticky-842.jpg

 

odvzdusneni-842.jpg

 

Pokud nepomáhá a teploty se nesnižují a máme dostatek kapaliny v okruhu a čistá síta sání k chladičům, je pravděpodobně vzduchová bublina v okruhu. Ve velkém nástupním prostoru v místě doplňování povolíme odvzdušňovací kohoutek a necháme "odprsknout" (je to slyšitelné) do kanystru s fridexem a poté kontrolujeme hladinu fridexu. Mělo by ve většině případů dojít k poklesu teploty

 

 

 

 

 

 

842-hydrostat.jpg

 

V nouzovém případě můžeme spustit chlazení ručně přímo na bloku hydrostatů. Ze zadní strany přívodní trubky povolíme matici a z přední strany otočíme o dvě otáčky vpravo. Tím spustíme hydr. okruh na plné otáčky. Možno spustit každý okruh podle potřeby zvlášť

 

 

 

 

 

 

V letních měsících pravidelně bereme do ruky košťátko nebo rukavici a čistíme síto sání k chladičům

 

814-chladic.jpg

 

 


® zpracoval Josef Kulaviak

 


Tento článek byl zobrazen: 10679×.

Tento článek byl naposledy upraven: 22. 07. 2015