Nelze provést start motoru
1. prohlédnout polohu všech jističů, polohu přepnutí režimu pro pojezd a pro solo lok., napětí baterií, řízení, směrovou páku v "D".
2. prověřit klidové doteky link. stykačů, prohlédnout tlačítka startu.
3. kontrola stykače promazávacího čerpadla.
4. motor točí, ale nesepne G2, je nejspíš vadný tl. spínač oleje TL4 nebo je závada v časovém relé ČR.
Motor nastartuje, ale po krátké době se zastaví
1. překontrolovat tlak oleje při promazávání, (TL4) vyzkoušet pohyblivost regulace ruční pákou
2. pojišťovací regulátor musí být v poh. poloze!
3. prověřit palivový systém, zkusit ručně napumpovat naftu křídlovým čerpadlem
4. opakovat start, pozor na kapacitu baterií!!
Motor nejde do otáček
1. možnost přepnutí z proporcionálního řízení do integračního
2. zkusit nastavit žádané otáčky aripotem na stan. (R90), tím vstoupí do YRF1 žád. hodnota a signál o skutečné hodnotě aripotu stavěče (R91) výstupní signál zpracuje karta YPJ3. Pokud je kladný, sepne RA - pak RPA - do otáček, to můžeme kontrolovat - zároveň by měla na YPJ3 svítit ledka.
3. pokud se tohle neděje, přepneme řízení do polohy integrační (porucha R90-R91-YRF2-RA-RB a YPJ3)
4. pákou ovládáme otáčky, koncová poloha- stavěč vyjíždí "nahoru" a 2/3 výchylky sjíždí stavěč otáček dolů.
Signalizace poruch
1. KTV - teplota vody, sepnutí termostatu IT3
2. KTO - teplota oleje, sepnutí termostatu IT4
3. KRN - porucha nabíjení, rozepnutí relé nabíjení RN
4. KRZ - nadotáčky, sepnutí relé přeotáčkových ochran RZ
5. rezerva
6. KBG1 - stykač buzení 1 - rozepnutí stykače buzení BG
7. KBG2 - stykač buzení 2 - rozepnutí stykače buzení BG na druhé lokomotivě při dvojčlenném řízení.
Rozsvícení kontrolek KTV, KTO, KRN nebo KRZ na panelu poruch signalizace způsobí sepnutí centrální signalizace poruchy KP.
Motor nejde z otáček
Ve většině případů se může jednat o uvolněný, nebo upadlý konektor u motoru stavěče otáček, zkontrolovat MVV a přívod
Motor promazávacího čerpadla neběží
Může být vadná pojistka P24, kontrolujeme silové kontakty stykače SČ
Nesepne stykač G2
1. kontrolujeme TL - 4 (tlak oleje)
2. SP - spínač pom. pojezdu
3. klidové doteky linkových stykačů S 1 - S 4
4. NR-1 LED1 musí se rozsvítit po jedné minutě a LEDT (zkrácený start, časový spínač
5. sepneme pomocný pojezd a najedeme do 1 stupně, sepne-li G2, jsou linkové stykače a cívka samotné G2 v pořádku
Po sepnutí RR a RAČ musí zhasnout LED F!
Otáčky
Při jízdě v režimu stavění otáček "P" se požadované otáčky nastavují zadávací pákou "proporcionálně". Zadávací pákou se lze pohybovat od 0 do 90 stupňů. Přestavením páky o 5 stupňů vpřed spínají stykače TM a stykač BG (možno přirovnat k 1. stupni klasické regulace). Dalším přestavením páky směrem nahoru dojde k plynulému zvyšování otáček dieslu. Přestavením zpět dojde k plynulému snížení otáček, každé z poloh páky odpovídají určité otáčky dieslu.
Lokomotiva jede jen do 700 otáček/min. (stávalo se u 754.058-6)
Pokud je tlak oleje dieselu dobrý, je pravděpodobně vadný spínač TL 8 (pro RTL 5 Mpa).
® zpracoval Josef Kulaviak
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací