Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
10.11.1993
Místo:
Depo Česká Lípa
Snímek stroje 753.001-7 pochází z České Lípy.
Autor:
Václav Šafář
Datum:
18.08.1994
Místo:
Depo Děčín
Na pracovišti v Děčíně stála odstavená lokomotiva 753.001-7.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
03.02.1998
Místo:
Depo Česká Lípa
První vyrobený brejlovec své řady, stroj T478.3001 odpočíval v České Lípě.
Autor:
Martin Varga
Datum:
23.05.1998
Místo:
Jedlová
Před staniční budovou v Jedlové vyčkával na odjezd osobní vlak Os 6045, který měl v čele "brejlovce" T478.3001, za nímž byla 810.331-9 s "bafíkem".
Autor:
Tomáš Hubálek
Datum:
30.07.2002
Místo:
Nymburk hl.n.
Při návratu z lakovny Olpas v Krnově byla "prototypová trojka" T478.3001 zastižena ve stanici Nymburk, když mířila domů do České Lípy.
Autor:
Petr Malý
Datum:
10.08.2002
Místo:
Děčín hl.n.
Po návratu z dílen jezdil často muzejní brejlovec T478.3001 na ranním "péenku" z České Lípy do Děčína a zpět. Na snímku je připraven na odjezd z Děčína. Zátěž ten den tvořily vozy Faccs pro pískovnu v Provodíně.
Autor:
Petr Malý
Datum:
10.08.2002
Místo:
Březiny u Děčína
Českolipský brejlovec T478.3001 stoupá s nákladním vlakem poblíž Březin u Děčína.
Autor:
Petr Malý
Datum:
28.08.2002
Místo:
Česká Lípa hl.n.
Z České Lípy odjíždí jeden z mnoha povodňových odklonových vlaků vedených z Děčína přes Českou Lípu a dále směrem na Nymburk. Většina vlaků, které nemohly jezdit z/do Děčína podel řeky Labe byla vedena nejčastěji motorovými lokomotivami řad 742,750 a 753 dep Děčín, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Turnov a Nymburk. Vlaky z mladoboleslavské automobilky Škoda, i některé další, byly trasovány z České Lípy dále směrem k PPS Rumburk/Ebersbach.
Autor:
Petr Malý
Datum:
12.01.2003
Místo:
Česká Lípa hl.n.
Na cestě z provozních dílen na hlavní nádraží v České Lípě sune prototypová "trojka" T478.3001 osobní vůz s cestujícími zvláštního vlaku, který po přestavení pokračoval ve své další jízdě na Jedlovou.
Autor:
Petr Malý
Datum:
12.10.2003
Místo:
Františkov nad Ploučnicí
Krásným podzimním dnem projíždí Pn 63621 z Děčína do České Lípy stanicí Františkov nad Ploučnicí.
Autor:
Petr Malý
Datum:
11.07.2004
Místo:
Svor
Ve druhé polovině roku 2004 probíhaly stavební práce na tranzitním koridoru mezi Děčínem a Drážďany.S tím související omezení provozu se vyžádalo na necelých 6 měsíců zavedení několika párů odklonů nákladních vlaků denně přes PP Rumburk/Ebersbach.Kvůli zvýšení propustnosti tratě byla opět aktivována služba výpravčího v žst Svor.Na snímku pomáhá vlakové 750.335 zdolávat stoupání do Jedlové českolipská 753.001-7.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.04.2006
Místo:
Jestřebí
Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.09.2006
Místo:
Jestřebí
Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha dokončena v roce 1968 a ještě téhož roku absolvovala první zkušební jízdy na ŽZO Velim a na tratích ČSD. V listopadu 1968 byla předána do LD Hradec Králové, kde po TBZ (absolvované 27.11.68) zahájila zkušební provoz v pravidelné osobní dopravě na tratích do Hanušovic, Miedzylesie a Liberce. Do stavu ČSD byla ovšem převzata až ke dni 30.9.1970, kdy byla současně předána do LD Děčín. Už v říjnu 1970 ale odjíždí do ČKD Lokomotivka na opravu, po jejímž dokončení je pronajata Výzkumnému ústavu dopravnímu, takže do domovského Děčína se vrací až po roce, v říjnu 1971.Ke dni 7.6.1980 je předána do LD Česká Lípa, která je pro ní služebnou nejtypičtější a kde strávila další roky všedního provozu až do jejího zařazení mezi muzejní vozidla Českých Drah, ke kterému došlo 1.10.2011. V závěru svého ještě rutinního provozu bývala občas také nasazována na posun v pískovně Jestřebí, odkud také pochází snímek pořízený 9. září 2006.
Autor:
Petr Malý
Datum:
15.03.2008
Místo:
Skalice u České Lípy
Jako náhrada za motorový vůz na Os 6025 z Nového Boru do České Lípy byl použit brejlovec T478.3001 a jedním vozem řady 053.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
12.10.2013
Místo:
Mladá Boleslav město
T478.3001 a 742.190 s Pn 64401 Mladá Boleslav město - Nymburk na tzv. místní části Krásná Louka přejíždí most přes řeku Jizera.
Autor:
Petr Malý
Datum:
18.06.2016
Místo:
Veselé pod Rabštejnem
Prototypový "brejlovec" 753.001-7 míří na pravidelném osobním vlaku z Děčína do Rumburku, tentokrát s historickou soupravou v rámci oslav 130 let trati z České Kamenice do Kamenického Šenova.
Autor:
David Prause
Datum:
18.06.2016
Místo:
Markvartice
"Praotec brejlovec" prechádza s historickým vlakom úsekom Markvartice - Dolní Habartice.