753 001-7


Tato galerie byla zobrazena: 9361×.


Autor: Ladislav Kroul
Datum: 10.11.1993
Místo: Depo Česká Lípa

Snímek stroje 753.001-7 pochází z České Lípy.

Autor: Václav Šafář
Datum: 18.08.1994
Místo: Depo Děčín

Na pracovišti v Děčíně stála odstavená lokomotiva 753.001-7.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.02.1998
Místo: Depo Česká Lípa

První vyrobený brejlovec své řady, stroj T478.3001 odpočíval v České Lípě.

Autor: Martin Varga
Datum: 23.05.1998
Místo: Jedlová

Před staniční budovou v Jedlové vyčkával na odjezd osobní vlak Os 6045, který měl v čele "brejlovce" T478.3001, za nímž byla 810.331-9 s "bafíkem".

Autor: Tomáš Hubálek
Datum: 30.07.2002
Místo: Nymburk hl.n.

Při návratu z lakovny Olpas v Krnově byla "prototypová trojka" T478.3001 zastižena ve stanici Nymburk, když mířila domů do České Lípy.

Autor: Petr Malý
Datum: 10.08.2002
Místo: Děčín hl.n.

Po návratu z dílen jezdil často muzejní brejlovec T478.3001 na ranním "péenku" z České Lípy do Děčína a zpět. Na snímku je připraven na odjezd z Děčína. Zátěž ten den tvořily vozy Faccs pro pískovnu v Provodíně.

Autor: Petr Malý
Datum: 10.08.2002
Místo: Březiny u Děčína

Českolipský brejlovec T478.3001 stoupá s nákladním vlakem poblíž Březin u Děčína.

Autor: Petr Malý
Datum: 28.08.2002
Místo: Česká Lípa hl.n.

Z České Lípy odjíždí jeden z mnoha povodňových odklonových vlaků vedených z Děčína přes Českou Lípu a dále směrem na Nymburk. Většina vlaků, které nemohly jezdit z/do Děčína podel řeky Labe byla vedena nejčastěji motorovými lokomotivami řad 742,750 a 753 dep Děčín, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Turnov a Nymburk. Vlaky z mladoboleslavské automobilky Škoda, i některé další, byly trasovány z České Lípy dále směrem k PPS Rumburk/Ebersbach. 

Autor: Petr Malý
Datum: 12.01.2003
Místo: Česká Lípa hl.n.

Na cestě z provozních dílen na hlavní nádraží v České Lípě sune prototypová "trojka" T478.3001 osobní vůz s cestujícími zvláštního vlaku, který po přestavení pokračoval ve své další jízdě na Jedlovou.

Autor: Petr Malý
Datum: 12.10.2003
Místo: Františkov nad Ploučnicí

Krásným podzimním dnem projíždí Pn 63621 z Děčína do České Lípy stanicí Františkov nad Ploučnicí.

Autor: Petr Malý
Datum: 11.07.2004
Místo: Svor

Ve druhé polovině roku 2004 probíhaly stavební práce na tranzitním koridoru mezi Děčínem a Drážďany.S tím související omezení provozu se vyžádalo na necelých 6 měsíců zavedení několika párů odklonů nákladních vlaků denně přes PP Rumburk/Ebersbach.Kvůli zvýšení propustnosti tratě byla opět aktivována služba výpravčího v žst Svor.Na snímku pomáhá vlakové 750.335 zdolávat stoupání do Jedlové českolipská 753.001-7.

Autor: Petr Zgut
Datum: 15.11.2004
Místo: Jestřebí

Na vlečce v Jestřebí se autorovi představil krásně nasvícený "praotec brejlovec" T478.3001 s loženými vozy s pískem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Jestřebí

Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.09.2006
Místo: Jestřebí

 Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha dokončena v roce 1968 a ještě téhož roku absolvovala první zkušební jízdy na ŽZO Velim a na tratích ČSD. V listopadu 1968 byla předána do LD Hradec Králové, kde po TBZ (absolvované 27.11.68) zahájila zkušební provoz v pravidelné osobní dopravě na tratích do Hanušovic, Miedzylesie a Liberce. Do stavu ČSD byla ovšem převzata až ke dni 30.9.1970, kdy byla současně předána do LD Děčín. Už v říjnu 1970 ale odjíždí do ČKD Lokomotivka na opravu, po jejímž dokončení je pronajata Výzkumnému ústavu dopravnímu, takže do domovského Děčína se vrací až po roce, v říjnu 1971.Ke dni 7.6.1980 je předána do LD Česká Lípa, která je pro ní služebnou nejtypičtější a kde strávila další roky všedního provozu až do jejího zařazení mezi muzejní vozidla Českých Drah, ke kterému došlo 1.10.2011. V závěru svého ještě rutinního provozu bývala občas také nasazována na posun v pískovně Jestřebí, odkud také pochází snímek pořízený 9. září 2006.

Autor: Petr Malý
Datum: 15.03.2008
Místo: Skalice u České Lípy

Jako náhrada za motorový vůz na Os 6025 z Nového Boru do České Lípy byl použit brejlovec T478.3001 a jedním vozem řady 053.

Autor: Martin Nezdara
Datum: 12.10.2013
Místo: Mladá Boleslav město

T478.3001 a 742.190 s Pn 64401 Mladá Boleslav město - Nymburk na tzv. místní části Krásná Louka přejíždí most přes řeku Jizera.

Autor: Petr Malý
Datum: 18.06.2016
Místo: Veselé pod Rabštejnem

Prototypový "brejlovec" 753.001-7 míří na pravidelném osobním vlaku z Děčína do Rumburku, tentokrát s historickou soupravou v rámci oslav 130 let trati z České Kamenice do Kamenického Šenova.

Autor: David Prause
Datum: 18.06.2016
Místo: Markvartice

"Praotec brejlovec" prechádza s historickým vlakom úsekom Markvartice - Dolní Habartice.