Autor:
Dušan Vacek, sbírka: Tomáš Přenosil
Datum:
00.09.1994
Místo:
Světlá nad Sázavou
749.100-4 se vrací ze ŽOS Česká Třebová, kde byla provedena rekonstrukce na elektrické vytápění, do domovských Českých Budějovic. Fotograf Dušan Vacek jí zastihl ve Světlé nad Sázavou z kraje září 1994 vedle už provozně zašpiněné 751.228-8.
Autor:
Roman Kučera, sbírka: Ľubomír Podlaha
Datum:
01.10.1994
Místo:
České Velenice
Budějovická "zamračená" 749.100-4 vyrážela po rekonstrukci v čele vlaků osobní dopravy do Českých Velenic, Gmündu, Horního Dvořiště a také zasáhla do vozby kamiónů Rola z Nemanic do Českých Budějovic. Na snímku je zobrazena ve stanici České Velenice a za ní je řazen vůz BDs v atypických barvách.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
12.08.1995
Místo:
Kamenný Újezd
U Kamenného Újezdu projíždí českobudějovická "zamračená" 749.100-4 v čele mezinárodního rychlíku R 1272 ze stanice Linz Hbf. do Českých Budějovic.
Autor:
Ing. Mirko Večeř
Datum:
29.09.1995
Místo:
Velešín
Takřka na modelářském záběru byla u Velešína zachycena budějovická "zamračená" 749.100-4 s vlakem Sp 1277 ( České Budějovice -Summerau).
Autor:
Petr Štefek
Datum:
18.07.1998
Místo:
Rybník
"Zamračená" 749.100-4 vjíždí do stanice Rybník s vlakem Nex 42030 (Villach Süd - Nemanice).
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
12.10.2003
Místo:
Jarov
"Škopek" 749.100-4 s Os 9013 mezi Jarovem a Vraným nad Vltavou se rozjíždí po pomalé jízdě tunelem.
Autor:
David Prause
Datum:
23.08.2004
Místo:
České Budějovice
V Českých Budějovicích je nachystán na odjezd rychlík 647 "Šumava" a v jeho čele je místní "zamračená" 749.100-4, kterou čeká zdolání náročných 94 kilometrů do cílové stanice vlaku - Volar.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.07.2006
Místo:
Žlábek
Pravidelný provoz českobudějovických zamračených na krásné, a tehdy ještě nezmodernizované, trati do Volar a Nového Údolí, si připomeňme snímkem rychlíku 919 "Šumava". Třetí červencový den roku 2006 na něm byla nedaleko zastávky Žlábek zachycena lokomotiva 749.100-4.
Autor:
Ing. František Bartoš
Datum:
24.09.2006
Místo:
Depo Veselí nad Lužnicí
"Berta" 749.100-4 odpočívala mezi výkony v depu ve Veselí nad Lužnicí.
Autor:
Jiří Škalda
Datum:
13.04.2007
Místo:
Mezipotočí
Na postrku těžkého manipulačního vlaku Mn 88974, který projíždí poblíž Mezipotočí se objevila "bardotka" 749.100-4.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
20.02.2008
Místo:
České Velenice
Poblíž Českých Velenic "brumlala" 749.100-4 v čelel osobního vlaku 8610.
Autor:
Mikitrainz, sbírka: Ľubomír Podlaha
Datum:
11.02.2010
Místo:
Temelín
Nádherný zimní snímek zachycuje jízdu měřícího vozu v čele s 749.100-4 v úseku mezi Lhotou pod Horami a Temelínem.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
31.05.2010
Místo:
Zliv
Zajímavý "bertový pantograf" byl k vidění dne 31.5.2010 na R 1255 z Českých Budějovic do Prahy, v čele byla budějovická 749.100-4 a na postrku pražská 749.107-9.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
22.02.2012
Místo:
Veselí nad Lužnicí
Napěťové výluky v Českých Budějovicích zapříčinily to, že diesely jezdily na přípřeži už z Veselí nad Lužnicí u posledních rychlíků z Prahy. Na tomto snímku je zobrazena situace z 22.2.2012, kdy do čela rychlíku 659 nastoupila "zamračená" 749.100-4, která vlak bez potíží dopravila do cílové stanice.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
21.09.2012
Místo:
České Budějovice
749.100-4 stála v Českých Budějovicích v čele osobního vlaku 2153 do Českých Velenic a nahrazovala moderní jednotku ř.650.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
18.01.2013
Místo:
Depo České Budějovice
749.100-4 bylo vyfocena při noční směně za silného mrázu v budějovickém depu.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
03.05.2013
Místo:
České Budějovice
Nejedná se o pravidelný vlak Wien - Gmünd - České Budějovice, nýbrž o jeden z poslední výkonů motorové legendy českobudějovického depa 749.100-4 "posun - myčka". Jelikož myčku v osobním nádraží vzal již čas, přesunulo se mytí osobních vozů na takzvanou "sračkárnu" v nákladním nádraží. A z důvodu rozsáhlé rekonstrukce pražského zhlaví žst. České Budějovice, musí být umyté vozy vytlačeny do velenické tratě a přes nadjezd kolem depa vozeny z nákladního nádraží do osobního nádraží. Nutno podotknout, že již v této době strojvedoucí neustále upozorňovali na kovové cinkání v motoru. Což se tomuto "Poslednímu mohykánu" (v té době jediný provozní stroj v LD České Budějovice řady 749) stalo osudným. Dne 3.6.2013 na vlaku Os 8117 České Budějovice - Nové Údolí v žst. Polečnice dochází k vyfouknutí těsnění pod šestou hlavou, píst je poškozen od uvolněného ventilu a olej se dostává do vody. Lokomotiva ztrácí tlak oleje.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
27.06.2013
Místo:
Depo České Budějovice
Detailní záběr na čelník rámu 749.100-4.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
27.06.2013
Místo:
Depo České Budějovice
"Zamračená" 749.100-4 je dne 9.6.2013 převezená z PJ České Budějovice do PJ Tábor, kde se má zjistit rozsah poškození, popřípadě opravit. Následným průzkumem zjištěna prasklá hlava šestého válce, kdy uvolněný ventil výfukového potrubí upadl na píst, který poškodil hlavu, vložku i samotný píst. Rozhodlo se o jejím neopravování z důvodu nepotřebnosti a prodeje. Dne 27.6.2013 je lokomotiva převezena z Tábora do Českých Budějovic lokomotivou 754.020-6 jako Lv 71821 a druhý den 28.6.2013 je převezena do DKV PLZEŇ s lokomotivou 210.052-7 jako Lv 1.násled 78900. Zde je lokomotiva připravená k prodeji a dnem 1.7.2013 je podán návrh na zrušení.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
15.08.2013
Místo:
Depo Plzeň
Neprovozní "zamračené" 749.100-4 a 749.051-9 čekaly v plzeňském depu na další životní osudy.
Autor:
Pavel Stejskal
Datum:
27.11.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
Koncem listopadu roku 2015 byla v třebovském depu zahájena šrotace "berty" 749.100-4.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
14.12.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
V půlce prosince roku 2015 bylo opět pokračováno se šrotací 749.100-4 v třebovském depu.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
25.12.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
Odhozená kabina ze 749.100-4 dává tušit její velmi brzký konec.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
25.12.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
Rozřezaný rám již značí definitivní konec lokomotivní legendy - 749.100-4.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
25.12.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
749.100-4 je již jen ve vzpomínkách a jejím zbytkům přihlíží její kolegyně 749.252, kterou čeká zřejmě podobný osud.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
25.12.2015
Místo:
Depo Česká Třebová
Naftová nádrž, generátor a pohozená kabina, několik posledních němých svědků existence 749.100-4.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
17.03.2016
Místo:
Depo Česká Třebová
Kabiny z 749.100-4 jsou němým svědkem likvidace olomoucké "berty" 749.042-8 v České Třebové.