V prostoru depa Zdice je zachycen vytápěcí kotel K 570. Pod jednoduchým číslem se skrývá, již na první pohled lehce rozeznatelná, plzeňská lokomotiva 498.017. Svůj život zahájila v rychlíkovém depu Přerov. Vystřídala depa Přerov, Bohumín, Bratislava, Praha a od 18. 5. 1959 depo Plzeň. Patřila k nejdéle sloužícím "nulkovým albatrosům" - 8. 6. 1972 vezla svůj poslední R 451 z Prahy do Plzně. Tímto dnem bylo ukončeno aktivní nasazení této řady v čele rychlíků a osobních vlaků u ČSD. V posledních měsících byla pro menší nehodu rozeznatelná poškozeným pravým kouřovým deflektorem. Rychlík 451 však nebyl jejím úplným koncem; ještě v říjnu 1972 jezdila z depa do plzeňské osobní stanice předtápět soupravy a střídala zálohy. Až 15. května 1973 je zrušena a v témže roce převedena na vytápěcí kotel K 570 s určením pro depo Zdice. Od samotného začátku sloužila k vytápění nové výpravní budovy v Berouně. Ivan Šnábl "sedmnáctku" zachytil ještě v době, kdy byla stále vedena jako funkční vytápěcí kotel. Můžeme však vznést otázku, zda ještě sloužila během topné sezóny 1977/1978?! Vytápěcí kotel K 570, dlouho již neschopen vlastního pohybu, byl u ČSD zrušen ve Zdicích 18. ledna 1978. Rozebrán byl na kolejích Kovošrotu Zdice na přelomu května a června 1978 - šest let po svém posledním rychlíku do Plzně.
Děkuji za krásnou fotku a pěkný komentář.