Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
06.07.1981
Místo:
Karlovy Vary
"Čmelák" T669.0085 existuje jako jeden z mála do dnešních dnů. Po svém vyrobení byl dodán do lokomotivního depa Plzeň s určením do PLD Cheb. Zde jezdil až do roku 2002, kdy byl odstaven z důvodu vadných dvojkolí. Po dlouhém čekání se lokomotivu podařilo opět zprovoznit, ale rychle na to došlo k závadě na SM. V roce 2004 se ji ujalo sdružení nadšenců, kteří svým umem a šikovností opět uvedli 770.085 do provozu a v roce 2005 byla vedena dál v Chebu jako provozní záloha. Stále více se pak objevovala včele zvláštních vlaků a v roce 2009 byla převedena pod nově vzniklé DHV Lužná u Rakovníka. V současné době je odstavená bez výhledu na její zprovoznění.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
24.10.1981
Místo:
Mariánské Lázně
Dne 24.10.1981 zachytil v Mariánských Lázních známý fotograf Ladislav Kroul lokomotivu T669.0085.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
06.10.1995
Místo:
Karlovy Vary
Legendární čmelák 770.085-9 byl zachycený čerstvě po dílenské opravě ve stanici Karlovy Vary. Za moment se rozjel do svého domovského depa v Chebu.
Autor:
David Prause
Datum:
07.02.1996
Místo:
Cheb
Ještě v roce 1996 bylo možné v Chebu vídat lokomotivy řady 770 nebo 771 v turnusové službě. Obsluha tohoto uzlu byla zajištěna čtyřmi zálohami. Výkon na 1. záloze obsluhoval některý z chebských „jezevců“, včetně 209.001-7, zajistil obsluhu „hrbu“ a přilehlého ranžíru. 2. zálohu zajistil „čmelák“, který obsluhoval tehdy nezadrátovaný ranžír Sever (koleje č. 602 – 622). Posunovací 3. záloha byla obsazena lokomotivou řady 731 a prováděla řazení osobních souprav a jejich přístavbu k perónům. 4. záloha patřila opět řadě 770 a 771. Obsluhovala uhelný dvůr, vlečku letiště ( 10 x Raj na vykládku ), opravnu vozů a něco málo na ranžíru. Vypulírovaná lokomotiva 770.085-9 zde byla zachycena 7. února 1996.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
30.08.2002
Místo:
Hájek
Čmelák 770.085-9 si probublával s nákladním vlakem po podkrušnohorské magistrále, přesně mezi stanicí Hájek a Ostrov nad Ohří. O pár let později se trať změnila k nepoznání, motorové lokomotivy zmizely, burácení motorů a vůně spálené nafty byla vystřídána bzučením elektrických lokomotiv.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
19.05.2006
Místo:
Hájek
Oblouky poblíž žst. Hájek projížděl lokomotivní vlak vedený "čmelákem" 770.085-9, který za sebou táhl lokomotivu ř. 742.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
10.06.2006
Místo:
Cerhenice
Zastávkou Cerhenice projel zvláštní osobní vlak vedený netlumeným "čmelákem" T669.0085.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
30.09.2007
Místo:
Nesovice
Chebský "čmelák" 770.085-9 přepravuje nedaleko Nesovic soupravu plzeňských historických vozů do Kyjova, odkud pak odveze zvláštním vlakem účastníky hromadné turistické akce.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
27.06.2010
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
V muzejním depu v Lužné u Rakovníka byl vystaven neprovozní "čmelák" T669.0085, který se posléze nedočkal zprovoznění, ale vyrabování náhradních dílů a byl sešrotován.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
11.04.2013
Místo:
DPOV Nymburk
V areálu DPOV Nymburk postával neprovozní "čmelák" 770.085-9, toho času sloužící již jen jako zásobárna náhradních dílů pro lokomotivu T669.0001.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
05.09.2018
Místo:
Depo Česká Třebová
V září roku 2018 byl v depu Česká Třebová ke šrotaci přistaven "čmelák" 770.085-9. Původně byl určen pro muzejní zachování, ovšem osud tomu chtěl jinak a i díky rozkradení postupně chátral. Malým pozitivem je, že posloužil náhradními díly nejprve pro lokomotivu T669.0001 a při šrotaci pro třebovský stroj 771.172-4.