Nevkusné jednotné nátěry se nevyhnuly ani "rychlým laminátkám", jedna z nich, S499.1017, byla vyfocena v Kutné Hoře.
Nevkusné jednotné nátěry se nevyhnuly ani "rychlým laminátkám", jedna z nich, S499.1017, byla vyfocena v Kutné Hoře.
Nemyslím, že by popiska fotky byla nějak zavádějící. Souhlasím s vámi, že zrovna v případě lamin se to vyskytlo jen na pár kouscích. Ale třebas u stejnosměrek se tahle jednobarevná nádhera (akorát tmavozelená) rozšířila mnohem víc, zejména u řady 141 a šestikoláků. Ušetřeny nezůstaly ani 121 a 122, 140, ba dokonce i některé zánovní 123 a 183.
Tady se ale nejednalo o žádný jednotný nátěr, naopak, pár "rychlých" laminátek dostalo celokrémový nátěr (s červeným rámem) a pár zase naopak celočervený. Jednalo se o krátkou epizodu, zřejmě hledání budoucího unifikovaného nátěru (?)
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Doplním EM-a - toto byla původně zamýšlená verze jednotných nátěrů elektrických lokomotiv ČSD, zaváděná cca od podzimu 1973. A celočervená nátěrová verze se dostala i mimo "rychlé laminátky" řady S 499.1.
Nemělo to dlouhého trvání a sám nepřímý původce tohoto provedení, náčelník sl. 12 FMD Ing. Vilibald Farbula, byl nepříjemně výsledkem zaskočen a došlo k brzké změně na "polomáčené" provedení.