17. října 1980 proběhlo rozloučení s parním provozem na území Slovenska a Východní dráhy. V ten den vyjel se speciálním vlakem stroj 556.036 z depa Trenčianská Teplá; vlak vyjel z Bratislavy filialky do Leopoldova v sedm hodina třicet minut a do Leopoldova dorazil čtvrt hodiny po desáté. V Leopoldově proběhl seminář "Parné rušně na Slovensku" a pro širokou veřejnost byla naplánována výstava význačných parních lokomotiv jako 387.043, 475.1142 či 498.106. Součástí výstavy však byl i maličký stroj 310.097. Pro Slovensko a ČSD výjimečný třeba tím, že dojezdil na topírenském posunu v depu Bratislava hlavné, jako vůbec poslední představitel této řady, až v roce 1968, kdy propadla kotlová způsobilost stroje. Výstavy a oslavy této lokomotivě ovšem nebyly a nejsou cizí - v roce 1945 byla součástí malých stoletých oslav trati Olomouc - Praha, kdy ověnčená chvojím byla druhým strojem oslav (tím prvním byla aerodynamicky oplášťovaná lokomotiva 386.001, která vezla vlak do Prahy). Po svém zrušení byla uschována v depu Bratislava - Nivy. Díky Karola Šramela a jeho spolupracovníkům byla vzhledově opravena a vystavena nejprve před Hlavnou stanicou v Bratislavě a následně na několik let přímo v bratislavském depu. V současné době je vystavena v muzeu MDC Bratislava na Randezi.
Fotograf zachytil v čele lokomotivního konvoje maličkou 310.097 po ukončení oslav.