1. listopadu 1969 byla z Vršovic předána do České Lípy nepotřebná a v té době nikterak vzhledově vybočující lokomotiva 477.047. V rukách místních českolipských lokomotivních čet však "sedmačtyřicítka" začala brzy vzkvétat. Při hlavní opravě v Českých Velenicích, v roce 1972, dostala opět modrý nátěr. Od té doby vystřídala při vyvazovacích a středních opravách několik odstínů modré - od tmavé až po světle modrou. Nikdy nebyla špinavá a neudržovaná - díky tomu se brzy stala "nejhezčí parní lokomotivou u ČSD" a její provoz s radostí dokumentovali všichni tehdejší železniční fanoušci. S koncem provozu těchto lokomotiv v České Lípě nikdo nepředpokládal, že by pověstná 477.047 mohla jít do šrotu, avšak po odstavení z provozu na jaře 1978 byla 15. 8. 1978 zrušena a předána k likvidaci do Kovošrotu Zdice. Zde opět vybočovala z řady odstavených lokomotiv svým zářivým světle-modrým lakem. Zlikvidována byla na začátku roku 1979; tehdejší snahy o její zachování přišly vniveč.
Údaj v textu zmiňující Kovošrot Zdice je chybný.Tento stroj jsem fotografoval v únoru 1979 v Kovošrotu Česká Lípa, kde se nacházel společně s 556.0464, 434.2221, 477.044 a 464.001.