U druhého nástupiště brněnského hlavního nádraží zastavil rychlík, který měl v čele lokomotivu S499.1002.
U druhého nástupiště brněnského hlavního nádraží zastavil rychlík, který měl v čele lokomotivu S499.1002.
47E1-3 byly všechno S489.0/dnešní 230 (E1- č. 01-20, ty ostatní dvě si teď přesně číselně nevzpomenu, lámalo se to nějak kolem č. 65 snad), pak byly 47E4 a 5, což jsou S499.0/240 (série se lámaly mezi č. 70 a 71) a nakonec pak 47E6 - S499.1.
Někdy prostě Škodovka odlišné varianty mašin značila stejným typovým číslem - zmiňované laminátky nebo např. 57E1 (122) a 57E2 (123), jindy zas ne: např. šestikoláky (E669.1-31E, E669.2-59E, E669.3-61E nebo 71E/99E - 163, ale 98E-162. Je to prostě raketová věda. :-)
Díky za upřesnění, je to tak jak jsem si myslel, jen ty série? Když je to včetně 489.0 tak je to jak uvádíte 4 (čtvrtá série). Tady je uvedeno 1 (první série) pro 47E4 což je opravdu první série S499.0 pro 120km/h. Ale jinak už v tom mám myslím jasno. Jen nevím, jestli se ty série oficiálně počítali zvlášť pro S489.0 a S499.0/1, nebo jako celek 1-6 podle označení typu Škoda 47E1-6.
Určitě je to lokomotiva ze (čtvrté) série, přesněji typu Škoda 47 E4. To byla čísla S 499.0001 až 070.
A tato byla velmi krátce po vyrobení upravena v oblasti trakčního převodu a tlakové brzdy, načež dostala označení S 499.1002. Sériové stroje řady S 499.1 byly z typu 47 E6 a nesly označení S 499.1003 až 1027.
Když se potřebnost i vhodnost řady S 499.1 přehodnotila a začalo zpřevodování a začlenění do řady S 499.0, tak tento prototyp dostal zpět své původní označení S 499.0070. Sesterský stroj S 499.1001 se toho v důsledku zničujícího požáru už nedočkal.
Je to určitě lokomotiva 3. série, nebo přestavěná S499.0070 první série?
Mám v tom trochu zmatek, na testy měly být přestavěny S499.0069 a S499.070, podle nich se vyrobila 3. série označená S499.1. 3. série má 25 lokomotiv, číslování končí číslem 27. Dávalo by smysl, kdyby série začínala číslem 3, tady je číslo 2.
Dokáže to někdo uvést , tak jak to opravdu je?
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 23. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
"Laminátky" pro ČSD se vyráběly v šesti výrobních typech - Škoda 47E1 až 47E6. Též se dá říci série - první, druhá, ... šestá.
47E1 - S 489.0001 až 020 (1966), dnes ř. 230, max. r. 110 km/h
47E2 - S 489.0021 až 060 (1966), dnes ř. 230, max. r. 110 km/h
47E3 - S 489.0061 až 110 (1967), dnes ř. 230, max. r. 110 km/h
47E4 - S 499.0001 až 070 (1968), dnes ř. 240, max. r. 120 km/h
47E5 - S 499.0071 až 120 (1969), dnes ř. 240, max. r. 120 km/h
47E6 - S 499.1003 až 1027 (1970), max. r. 140 km/h, teoreticky ř. 241, tu ale ČSD neměly a neobsadily, neb všechny existující S 499.1 se v letech 1984 až 1986 (zkušebně S 499.1021 reko S 499.0139 již roku 1978!) přestavěly na ř. S 499.0 s obsazením pořadových čísel 121 až 145 vzestupně "podle velikosti". Tedy S 499.1003 byla S 499.0121/240.121 a analogicky S 499.1027 pak S 499.0145/240.145.