Stanice Česká Třebová a lokomotiva 475.112 s provizorním tendrem 935.0144. Ve Škodovce byla dokončena v prosinci 1947 a v závodě vyzkoušena 15. 12. 1947. Prozatimně převzata k ČSD (výtopna Praha – Masarykovo) byla 22. 1. 1948, kdy vykonala Technicko-policejní jízdu a právě při této zkoušce byla zachycena fotografem. Později, v roce 1948, došlo k výměně tendru za 935.0179 a z Masaryčky byla předána do Chomutova.
Vzhled lokomotiv řady 475.1 se postupně vyvíjel. U lokomotiv 475.101 až 475.120 byly vysoké kouřové plechy, kde výjimku tvořil stroj 475.105. Pětce nebyly zkušebně dosazeny kouřové deflektory. V rámci výroby první série Škoda 57Lo1 až u strojů 475.121 - 475.130 byly osazeny kouřové deflektory s nižší hranou. Opět i u těchto lokomotiv byla výjimka v podobě stroje 475.125. A když to tak vezmeme, i u dalších strojů se pak z výroby vyzkoušely další dva typy deflektroů. Jinak vzhled se na lokomotivách v ničem moc neodlišoval; včetně barevného provedení, kdy všech 172 strojů bylo z výroby opatřeno černým pojezdem.
Rozhodně souhlasím s tím, že řada 475.1 patří mezi klenoty naší lokomotivní školy. Rovněž to byl poslední typ ČSD, který byl opatřen mezikružím na dýmničních dveřích.