Autor: Zdeněk Nantl

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 18.11.1985
Místo: Praha hl.n.

Zánovní stroj E458.1006 zajišťoval přetahy osobních souprav po pražském uzlu.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 12.02.1986
Místo: Mladějov na Moravě

V Mladějově na Moravě byl s nákladním vlakem zvěčněn prostějovský "pilštyk" T466.0114.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 18.05.1986
Místo: Hoštejn

Třebovský "hektor" T458.1163 zajišťoval dne 18.5.1986 obsluhu žst. Hoštejn a zejména tamní pily.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 21.06.1986
Místo: Pňovany

Ze stanice Pňovany strojně odjel "malý hektor" T435.0085 a vydal se směrem do Bezdružic, za nedlouho od pořízení fotografie přejede po známém mostě nad hracholuskou přehradou.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 09.06.1987
Místo: Jindřichův Hradec

Lokomotiva T47.006 byla poslední lokomotivou první série. Díky jejímu historickému nátěru a původnímu motoru se starým regulátorem výkonu se stala nejznámějším strojem jindřichohradeckých úzkokolejek.

Její život se začal psát vykonáním TBZ dne 27. 6. 1955. I ona přečkala těžkou dobu druhé poloviny 70. let, kdy byly přednostně rušeny nejstarší stroje první série. Důvodem bylo ukončení provozu na tratích Frýdlant v Čechách - Heřmanice (1976) a Ružomberok - Korytnica (1974). Až na stroj T47.010, který byl pro špatný technický stav zrušen, se všechny lokomotivy z těchto tratí přesunuly do Jindřichova Hradce. Jenže pro patnáct strojů této řady se na dvou tratích do Obrataně a Nové Bystřice nedalo najít využití a pravě první série byla určena k postupnému rušení.

Dodejme, že je T47.006 zachycena Zdeňkem Nantlem jen čtyři měsíce po dílenské opravě v rozsahu MS v dílnách Šumperk, kde dostala tento unifikovaný nátěr, s nímž jezdila až do obnovy továrního nátěru v roce 2009.