Autor: Zdeněk Nantl

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 11.10.1978
Místo: Lipová Lázně

Ve stanici Lipová Lázně zastavil osobní vlak 3601, který byl veden přípřeží olomouckých "bert" T478.1069+T478.1040.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 13.10.1978
Místo: Prostějov místní n.

Zánovní stroj T466.0117 byl dne 13.10.1978 vyfocen v domovském Prostějově míst.n..

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.10.1978
Místo: Hranice na Moravě

E479.0052 přejíždí s nákladním vlakem viadukt u Hranic na Moravě. Lokomotivy E479.0041-0054 nemohly být po vyrobení dodány na domovskou vlečku SHD-Doly Nástup Tušimice z důvodů nedokončené elektrizace, takže bylo rozhodnuto, že budou provozovány u ČSD. Všechny zmíněné lok. byly nasazeny na výkonech LD Ostrava a dokonce i se stálým personálním obsazením (www.prototypy.cz ).

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 03.11.1978
Místo: Žilina

"Karkulka" T444.1030 se v Žilině chystá na odjezd s osobním vlakem do Rajce, samozřejmostí je i funkční parní generátor PG 500.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 05.11.1978
Místo: Štěpánov

Žilinská "rakaňa" E669.3013 bola so svojím nakladným vlakom zvečnená neďaleko Štěpánova.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 10.11.1978
Místo: Olomouc hl.n.

Poblíž olomouckého depa byla vyfocena "hrbatá" E479.0048. Lokomotivy E479.0041-0054 nemohly být po vyrobení dodány na domovskou vlečku SHD-Doly Nástup Tušimice z důvodů nedokončené elektrizace, takže bylo rozhodnuto, že budou provozovány u ČSD. Všechny zmíněné lok. byly nasazeny na výkonech LD Ostrava a dokonce i se stálým personálním obsazením (www.prototypy.cz ).

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 02.12.1978
Místo: Mikulášovice dolní n.

Poslední stroje řady 524.1 dosluhovaly u ČSD v PLD Rumburk při jízdách "Šluknovským výběžkem". Jejich náhrada byla umožněna až v roce 1979, kdy proběhla oprava ocelového mostu, který bránil nasazení lokomotiv řady T466.0. Posledními třemi stroji se staly sestry inventárních čísel 1109, 1110 a 1117. Druhá zmíněná byla na rozdíl od ostatních opatřena zeleným lakem s červenými koly a žlutou ořízkou. Námi sledovaný stroj dojezdil v září 1979 a zrušen byl 21. března 1980 s druhým dochovaným strojem 524.1117. Od 9. října 1991 byl využívána k vedení nostalgických vlaků pod depem v České Lípě. V současné době stojí v České Lípě a čeká na opravu kotle.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 04.12.1978
Místo: Přerov

Na prvním nástupišti v Přerově čeká na odjezd osobní vlak v jehož čele je místní "brejlovec" T478.3043.