Autor: Zdeněk Nantl

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 08.07.1977
Místo: Třebovice v Čechách

Zánovní stroj T466.0047 byl zvěčněn s manipulačním vlakem ve stanici Třebovice v Čechách. Teprve si zvykal na náročnou službu na tratích okolo Chornice. Lokomotivní řada T466.0 zde nahradila populární parní lokomotivy ř. 433.0.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 19.07.1977
Místo: Moravičany

Při vjezdu do Moravičan bylo s nákladním vlakem zvěčněno olomoucké "šestikolo" E669.2070, v té době nesoucí nevzhledný unifikovaný nátěr, který očividně neměl dlouhou životnost.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 14.08.1977
Místo: Červenka

Poblíž Červenky byla zvěčněna s těžkým nákladním vlakem olomoucká lokomotiva E669.2072.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 29.08.1977
Místo: Šluknov

Šluknov byl a dodnes je nejsevernějším městem naší republiky, nacházející se uprostřed tzv. "Šluknovského výběžku". Na konci 70. let byla tato malá část našeho území ve velkém obležení tuzemských, ale i zahraničních nadšenců parních lokomotiv, neboť právě zde, pod PLD Rumburk, dosluhovaly poslední tři stroje řady 524.1 na síti ČSD. Jedním z těchto tří strojů je i Zdeňkem Nantlem zachycená 524.1109. Její životopis je celkem krátký - byla vyrobena v roce 1931 v ČKD a patřila do skupiny několika mála strojů, která byla opatřena rotačním Lentzovým ventilovým rozvodem; později byla rekonstruována na běžný rozvod typu Heusinger. Dodána byla z výroby do výtopny Česká Lípa, kde během války dostala označení DRB 95.263. Pod tímto depem setrvala až do svého zrušení, přičemž poslední roky prožila právě v PLD Rumburk ve společnosti posledních kolegyň 524.1110 a 524.1117. Jako jediná z těchto tří posledních zástupců řady se nedochovala do dnešních dní - po svém zrušení 13. 6. 1979 byla v České Lípě zlikvidována.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 22.09.1977
Místo: Modřice

Nedaleko žst. Modřice byla s nákladním vlakem vyfocena bratislavská "laminátka" S499.0115, toho času v netradičním nátěru.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 22.09.1977
Místo: Modřice

V Modřicích byl zvěčněn nákladní vlak s "laminátkou" S499.0019, zátěž tvořily vesměs chladírenské vozy.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 19.10.1977
Místo: Chornice

Časy se mění aneb místo legendárních parních lokomotiv ř. 433.0 je v čele osobního vlaku u Chornice zachycen zánovní stroj T466.0115.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 19.10.1977
Místo: Chornice

Zánovní prostějovský "pilštyk" T466.0099 byl vyfocen v čele osobního vlaku při výjezdu ze žst. Chornice.