Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
29.05.2015
Místo:
Kolbusowa
"Nurek" 754.037-0 projíždí 29.5.2015 stokilometrovou rychlostí úsekem Kolbuszowa - Głogów Małopolski se soupravovým vlakem dopravce PKP Intercity relace Biłgoraj - Rzeszów Główny. Vozy pocházejí od vlaku TLK Światowid, který díky neschopnosti stroje SU46-031 ukončil den předem svou jízdu do Zamościa právě ve stanici Biłgoraj. Díky neschopnostem strojů SU46 pronajímaným od PKP cargo a 754 od ČD byly ten den všechny dálkové vlaky na neelektrifikovaných tratích v okolí Rzeszowa nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, a alespoň jediná provozní 754.037 byla použita ke stažení soupravy.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
04.07.2015
Místo:
Władysławowo
754.025-5 vyjíždí ráno 4.7.2015 z Władysławowa na trať směr Puck s vlakem TLK Doker do Katowic.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
14.08.2015
Místo:
Dobrotice
Na přelomu července a srpna roku 2015 byl lokomotivě T334.0090 nově vyroben tlumič výfuku, seřízen spalovací motor a po delším odstavení tak byla opět uvedena do provozního stavu. Díky dobrovolné práci valašskomeziříčských nadšenců 14.srpna 2015 opět vyrazila na trať. Na snímku je zachycena během krátkého zastavení nedaleko zastávky Dobrotice při jízdě s vlakem 103908 z Valašského Meziříčí do Kroměříže, coby návozem soupravy na jízdy do Tovačova, které se konaly 16.srpna 2015
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
03.10.2015
Místo:
Nędza Wieś
"Šestikolo" 182.011-7 dopravce CTL Logistic se s jedním z mnoha uhelných vlaků blíží k zastávce Nędza Wieś.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
15.09.2016
Místo:
Roszków Raciborski
Ostravský "peršing" 163.047-4, nesoucí polské dívčí jméno "Basia", projíždí 15. záři 2016 v záři posledních slunečních paprsků s vlakem dopravce Koleje Czeskie Sp. z o.o. zastávku Roszków Raciborski na trati Chałupki - Kędzierzyn-Koźle. Ucelená souprava železného šrotu jede v trase Polanka nad Odrou - Szczecin Port Centralny.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
24.10.2018
Místo:
vlečková sieť OKR Ostrava
Úsekem Karviná Doly - ČSM Sever na síti PKP Cargo International projíždí lokomotiva 741.502-9 s vozem metra 87-71 (Vítkovické metro) coby zvláštní vlak pro uzavřenou společnost. Přejezd v popředí leží na trati spojující důl Darkov a stanici Louky nad Olší.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
07.01.2019
Místo:
Louky nad Olší
Mrazivým ránem v "Sakmarově údolí" mezi Karvinou a Loukami nad Olší projíždí barevně sladěné dvojče 740.746-3+740.414-8 tehdejšího AWT s uhelným vlakem z Karviné Dolů do Louk nad Olší. Vlečková trať zde vede souběžně s hlavní tratí z Dětmarovic do Českého Těšína, která je v tomto úseku trojkolejná, ovšem běžně se používají jen dvě koleje. Na té, která je vždy v daný moment vyloučená probíhají opravné práce z důvodu důlních škod.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
17.11.2019
Místo:
Prostřední Suchá
Stanicí Prostřední Suchá na síti PKP Cargo International projíždí dvojče lokomotiv 740.887-5+740.772-9 s uhelným vlakem z Karviné Dolů do Havířova. V Havířově bude vlak předán dopravci ČD Cargo a dále bude pokračovat do Ostravy-Bartovic na vlečku hutí Liberty Ostrava. Stanice Prostřední Suchá ležela původně na trati z Kunčic do Českého Těšína. V souvislosti s rozvojem těžby černého uhlí v této lokalitě, byla v 60.letech celá trať rekonstruována, včetně výstavby druhé koleje a elektrifikace. Součástí byla také přeložka v úseku Havířov - Albrechtice u Českého Těšína. Původní trať se postupně stala součástí vlečkové sítě tehdejšího OKR-Doprava, dnes PCI. Dnes je stanice Prostřední Suchá stanicí na trati spojující Havířov a Karvinou Doly, přičemž zde odbočují koleje směřující do areálů bývalých dolů Dukla a 9.květen a několik vleček. Část kolejiště byla v minulých letech redukována, nebo slouží k odstavování nepotřebných či správkových vozů.