Autor:
Tomáš Paška
Datum:
06.12.2008
Místo:
Ostrožská Nová Ves
Vlaky osobní dopravy vedené motorovými lokomotivami u nás obvykle nepatří k nejdelším. Výjimkou se v posledních letech staly rychlíky a expresy z Prahy do Veselí nad Moravou, které nezanechávají část své soupravy ve Starém Městě, ale pokračují až do cíle se všemi vozy, které vyjedou z výchozí stanice. Absolutním rekordmanem se stal Ex 525 "Šohaj" v roce 2008, který v určité dny v týdnu jezdil do cílového Veselí n/M s deseti vozy - délka takové soupravy je asi čtvrt kilometru. Na snímku jel Ex 525 v této monstrózní sestavě naposled, v jeho čele se tehdy objevila lokomotiva 754.042-0.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
13.07.2011
Místo:
Vlkoš
Dvojice "brejlovců" 754.049-5 + 750.708-0 (ex. 750.143-0) projíždí se spěšným vlakem Sp 1732 úsekem Vlkoš - Kyjov.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
11.08.2012
Místo:
Vracov
Zvláštní vlak vedený motorovými vozy 820.113-9 a 850.044-9 brněnského spolku KPKV projíždí Vracovem. Obzor je orámován panoramatem nedalekých Bílých Karpat.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
17.10.2012
Místo:
Vracov
Na vlaku č.1732 byl přepravován na opravu do domovského depa nečinný "rudý ďábel" 754.066-9. Vlakovou lokomotivou byl "katr" 750.711-4 - náhoda tomu chtěla, že se tak v čele vlaku setkaly dva prapůvodně děčínské stroje, neboť lokomotiva 750.711-4 vznikla rekonstrukcí prvního prototypu "čtyřkového brejlovce", který v severočeském depu strávil prakticky celý svůj "předrekonstrukční" život a 754.066-9 byla z výroby rovněž dodána do děčínského depa.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
22.11.2012
Místo:
Miroslav
Služební vlak 62921 s lokomotivou 754.016-4 v čele čeká na odhlášku za osobním vlakem před odjezdovým návěstidlem stanice Miroslav.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
05.03.2013
Místo:
Brno dolní n.
Lokomotivy 731.042-8 a 700.634-9 si předávají zátěž během obsluhy brněnských posvitavských vleček.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
01.04.2013
Místo:
Rohatec
Dubnovou novinkou na českých kolejích je přeprava uhelných vlaků z Polska do Rakouska po někdejší KFNB pod taktovkou RCA - nákladní divizí rakouských spolkových drah. Vozbu vlaků zajišťují lokomotivy řady 1216 ÖBB. Na snímku z prvního dne provozu pořízeném mezi Bzencem-Přívozem a Rohatcem se představuje stroj 1216.236-0, který je dobře znám z čela "écéček" mezi Vídní a Prahou.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
02.04.2013
Místo:
DPOV Přerov
"Adéla" 799.011 sune lokomotivu 371.201 do rotundy někdejšího depa Přerov, v jehož prostorách v současnosti sídlí opravárenská společnost DPOV. Všeobecně používaná přezdívka těchto miniaturních strojů vznikla ze zkratky ADL (aku - dieselová lokomotiva).