Autor: sbírka: Michal Štrublík

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1960
Místo: ŠKODA Plzeň

Na snímku ze Škody Plzeň se nachází úplně nová lokomotiva E469.159, o prolisech či lištách na bočnici se vedou stálé dohady.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1960
Místo: Osoblaha

Ve výchozí stanici Osoblaha se nechala lokomotivní a vlaková četa vyfotografovat u nového stroje T47.013. Hrdost byla na místě, neboť příchod moderních motorových lokomotiv způsobil postupné odstavení přestárlých parních lokomotiv, zlepšit pracovní podmínky a zvýšit komfort přepravy pro cestující.

 

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1960
Místo: Brno-Maloměřice

Krásný a dynamický snímek brněnského stroje 387.028 byl pořízen v roce 1960 na odjezdu z dnešní nákladní stanice Brno-Maloměřice ve směru na Českou Třebovou. Život 387.028 byl rovněž poměrně komplikovaný.

387.028 byla v závodě vyzkoušená 8. ledna 1935 a o týden později byla prozatímně převzata výtopnou Praha Masarykovo. Technicko-bezpečnostní zkoušku pak vykonala nedlouho po převzetí - 25. ledna 1935 a to v doprovodu svého tendru 930.009. Válku přečkala pod BMB-ČMD v Praze, ale již s tendrem 930.101, který byl v roce 1945 nahrazen 930.002. Od 1.2.1944 je nasazena do turnusu s vlaky Praha - Drážďany a je přidělena zkušeným strojvedoucím Fofanka - Šváb. Po příchodu nových albatrosů do Prahy byl 15.4.1947 vytvořen pětidenní turnus pro lokomotivy 387.0 s vlaky do Děčína se stroji 387.013, 23, 29, 31 a 28 (strojvedoucí Kalina - Veselovský). Netrvalo však dlouho a v květnu 1947 odchází 387.028 na výpomoc do výtopny Brno - Horní Heršpice. Později se sice vrací na ,,Masaryčku", ale se začátkem června 1947 opět odchází, tentokrát do depa Praha - Vršovice. Po měsíci, 17.7.1947, je opět vykazována ve výtopně Praha Masarykovo. Zapůjčení do Vršovic pak proběhlo ještě několikrát. 7. dubna 1951 námi sledované "Mikádo" definitivně opouští Prahu a jeho novým domovem se stává Brno - nejprve výtopna v Horních Heršpicích; od reorganizace 1.10.1964 pak Brno-dolní. Ještě před svým zrušením je 30.9.1971 předána do Břeclavi a od 1.11.1971 do depa Veselí nad Moravou. Teprve zde, 27.12.1972, je s tendrem 935.197 zrušena a 21.2.1973 převedena na vytápěcí kotel K552. V polovině roku 1975 je odepsaná ze stavu ČSD a je předána k likvidaci do modřického kovošrotu.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1960
Místo: Šumperk

Lokomotivní četou slavnostně vyzdobená 434.252 odpočívá před dalším náročným výkonem. Po rekonstrukci byla lokomotiva věrná Šumperku a po zrušení byla na likvidaci převezena do Bohumína.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1961
Místo: Depo Ústí nad Labem

Záběr, nejspíše profesionálního fotografa Škody Plzeň, zaznamenal v depu Ústí nad Labem stroje E469.111, E469.119, E469.182 a E469.158.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1961
Místo: Depo Ústí nad Labem

Z jiného pohledu vznikla další fotografie strojů E469.1 u točny ústeckého depa, od "prasátka" T211.0055 směrem k fotografovi stojí lokomotivy inventárních čísel 11, 19, 82 a 79.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1961
Místo: Depo Ústí nad Labem

Ještě takřka novotou vonící stroje E469.111, 19 a 82 byly vyfotografovány neznámým autorem na paprscích depa v Ústí nad Labem. Jak napovídá transparent na „jedenáctce“ - snímek byl pořízen na počátku května; a neboť jsou na bocích lokomotiv stále malé státní znaky, bude se jednat o rok 1961. O rok později bude nařízeno malé státní znaky sejmout a nahradit je žlutým nápisem ČSD. Dodejme ještě, že prvních 15 „uhelek“ bylo vyráběno pro vozbu vlaků na Spartakiádu 1960. Proto byly v dokumentaci vedeny jako „spartakiádní“ a výrobce musel vynaložit obrovské úsilí, aby své závazky splnil, zvláště při problémech s převodovkami, se kterými se řada E469.1 potýkala.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1961
Místo: Depo Ústí nad Labem

Setkání zánovních sestřiček E469.158 a E469.168, spolu s dvojicí starších jedničkových bobin zachytil fotograf v depu Ústí nad Labem.