Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
70. léta
Místo:
Sokolov
V první polovině 70. let patřil stroj 556.0384 v depu Sokolov mezi velmi hezké a udržované stroje. Zrušen byl 20. 10. 1980 v Sokolově, ale již mezi nejhezčí bohužel nepatřil.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
28.04.1973
Místo:
Kopidlno
Parní lokomotiva 433.043 byla vyfocena dne 28.4.1973 v Kopidlně. Na sobě má ještě označení předchozího depa v Českých Budějovicích. Zajímavostí je, že byla poslední lokomotivou, která dne 31.12.1973 uzavřela provoz ČSD na trati Dětenice - Dobrovice-město.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
16.05.1973
Místo:
Dětenice
V Dětenicích čekala na další nasazení lokomotiva 423.0139. Tou dobou ještě byla v provozu i trať do Dobrovic, takže provoz byl především v řepné kampani poměrně silný a proto bylo kolejiště této stanice poměrně rozsáhlé.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
01.07.1973
Místo:
Kopidlno
"Velký bejček" 423.019 byl vyroben v roce 1922 a ještě i po 50 letech byl stále v provozu. Na snímku je zachycen ve stanici Kopidlno, zrušen byl až k datu 22.5.1978.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
01.07.1973
Místo:
Kopidlno
U vodního jeřábu v Kopidlně odpočívala parní lokomotiva 423.0139. Vyrobena byla v roce 1932 a zrušena k datu 24.10.1974.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
30.03.1974
Místo:
Nymburk hl.n.
"Papoušek" 477.038 z LD Česká Lípa byl vyfocen dne 30.3.1974 v Nymburku. Životopis této lokomotivy je poměrně fádní, od výrobení v roce 1952 sloužila 18 let v pražských depech ( Smíchov, střed i Vršovice ), poté následoval přesun do České Lípy, kde 5 let doplňovala tamní známou flotilu těchto elegantních strojů. 16.3.1976 byla zrušena a následoval přesun do místního kovošrotu a až po dlouhých 4 rocích byla sešrotována.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
20.04.1974
Místo:
Plotiště nad Labem
V místní části Hradce Králové, Plotišti nad Labem, rozjížděl hradecký strojvedoucí parní lokomotivu 464.050. Vyrobena byla v roce 1938, pod výrobním číslem 1761 v dnes již neexistující továrně ČKD Praha a po 41 letech poctivé služby u ČSD ( za 2. sv. války u Slovenských železnic ) byla k datu 19.3.1979 zrušena.
Autor:
sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
10.08.1975
Místo:
Česká Lípa hl.n.
Dne 10.8.1975 byla v České Lípě zdokumentována domácí lokomotiva 477.055. Vyrobena byla v roce 1955 ( obdržela výrobní číslo 3054 ), předána 1.6. téhož roku do depa Praha-Vršovice, které bylo jejím domovem do roku 1967. Následoval nedaleký přesun do Kralup nad Vltavou, kde sloužila do roku 1974. Poté začala její nejslavnější, i když krátká, životní éra v depu Česká Lípa, kam byla předána dne 7.2.1974. Za 4 roky služby byla zaznamenána na mnoha fotografiích a to zejména na trati Nymburk-Rumburk. Zrušena byla k datu 12.12.1978, následně přetažena do kovošrotu ve Zdicích, kde byla její životní epocha ukončena.