Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
Chomutov, Hradec Králové a od 29. 7. 1977 Brno – dolní. To jsou depa známého stroje 475.106. Zrušen byl v Brně 22. 5. 1978.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
Možná to jsou jedny z prvních jízd 556.0321 na kolejích dnešní České republiky, ale díky přesně nedatovanému snímku můžeme jen odhadovat. Právě v roce 1971 (11.06.1971) přišla, námi sledovaná lokomotiva, do depa Trutnov z depa Prešov. Do těchto míst depa trutnovské stroje zajížděly jen minimalně. V Trutnově se však dlouho neohřála - 04.02.1972 byla přesunuta do Děčína a o měsíc později do České Lípy.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Lokomotiva 434.1149 byla v roce 1971 nasazena na staniční posun v Hradci Králové. Vyrobena byla v roce 1930 v ČKD Praha a to pod výrobním číslem 1521, zrušena byla po 42 letech provozu a to k datu 27.12.1972.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Plzeň hl.n.
Vyfotografovat v Plzni klatovské lokomotivy řady 464.0 nikdy nebyl velký problém - zajížděly sem s osobními vlaky. Mezi klatovské "ušaté" patřila od 15. ledna 1969 i 464.016. Ta zahájila provoz u ČSD předáním do výtopny Masarykovo n. dne 1. července 1936. Válku přečkala v Chebu jako DRB 68 012 a po válce, s příchodem nového režimu, přešla do Ostravy, kde přes Beskydy vozila vlaky do Valašského Meziříčí. Vzhledem k přerozdělení výkonů byla na samém začátku roku 1962 převedena do Valašského Meziříčí. Zrušena byla 18. 3. 1975 v Klatovech a až v roce 1977 předána k likvidaci do Zdic.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Stará Paka
Ve stanici Stára Paka byla zachycena 475.130 patřící první léto pod PLD Meziměstí; strávila v něm poslední roky svého života - zrušena byla 13. 3. 1977. Uveďme, že se její aktivní život začal vykonáním technicko-bezpečnostní zkoušky 31. března 1948 a přiřazením do výtopny v Chomutově. Za 29 let svého života prošla Spišskou Novou Vsí, Zvolenem, Košicemi, Prahou Vršovicemi a depem Hradec Králové. Po svém zrušení byla ještě v roce 1977 odeslána k likvidaci.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Nesovice
Pavel Vaníček věnoval pozornost i odstavenému stroji 387.025 ve stanici Nesovice.
387.025 zahájila svoji životní pouť předáním od výrobce do Přerova dne 25.10.1933. Stejně jako 387.023 je již v prosinci 1933 předána na Masaryčku v Praze. 28. února 1938 je předána do Bratislavy, kde je od 14. března 1939 vedena pod Slovenskými železnicemi. Po konci války nejprve putuje do Přerova, aby obratem 22. 7. 1945 přešla pod výtopnu Břeclav a ještě v témže roce zpět do Bratislavy. 7. března 1955 se jejím domovem stává Brno - nejprve Horní Heršpice, po reorganizaci 1.10.1964 pak depo Brno dolní, kde je zrušena 7. května 1971.
Ačkoli by se mohlo zdát, že snímek z Nesovic je již záběrem jejích posledních chvil, není tomu tak. Na konci května 1971 je využita k vytápění a převedena na vytápěcí kotel K 469. Teprve až 30. dubna 1977 je předána Kovošrotu Modřice k fyzické likvidaci. Určitou záhadou je její odstavení právě v Nesovicích.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.06.1971
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Posunující parní lokomotiva 354.1186 byla autorem zastižena v Hradi Králové. Zrušena byla dne 10.9.1976.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.06.1971
Místo:
Hradec Králové hl.n.
V Hradci Králové posunoval "bulík" 464.044 ( ČKD, r.v. 1937, v.č. 1716 ). Lokomotivu čekalo ještě 7 let služby a 15.8.1978 došlo k jejímu zrušení, následnému převedení mezi vytápěcí kotle a přeznačení na K699. Ovšem neskončila přímo na šrotišti, ale posloužila mnoha náhradními díly ke zprovoznění starší kolegyně 464.008.