Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Depo Hradec Králové

Mezi další krásky hradeckého depa patřila lokomotiva 475.199, kam náležela od 5. září 1967. Na dobu čtyř měsíců byla v září 1972 zapůjčena do Turnova, aby se pak vrátila zpět do Hradce Králové na vozbu osobních vlaků mezi Pardubicemi a Libercem. Rušící výnos byl na tuto lokomotivu vydán 24. 10. 1974 a 10. ledna 1975 byla prodána k vytápění do podniku AVIA Čakovice.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Pardubice hl.n.

Sto-desátá vyrobená lokomotiva úspěšné řady 475.1 zahájila svou službu v depu Spišská Nová Ves, po absolvování Technicko-policejní zkoušky, třetí májový den roku 1951. Krátce vystřídala služebny Žilina, Vrútky a Zvolen než na dobro opustila území dnešního Slovenska. 3. února 1958 se stává součástí flotily depa Praha - Vršovice. S postupně se snižující potřebou lokomotiv řady 475.1 v depu Vršovice dochází i u 475.1110 k nasazování na podřadné výkony, což se znatelně velmi rychle projevilo na jejím vzhledu i technickém stavu. Pro potřebu těchto lokomotiv v depu Hradec Králové dostala novou šanci a hradecké lokomotivní čety si tuto zbídačenou lokomotivu velmi oblíbily. V brzké době se z lokomotivy opět stal reprezentativní stroj, který se později řadil k těm nejpěknějším v Hradci Králové.

Pavel Vaníček 475.1110 zachytil na odjezdu z žst. Pardubice. Až do poloviny 70. let byly lokomotivy řady 475.1, z depa Hradec Králové, nasazovány na 232 kilometrů dlouhém rameni z Havlíčkova Brodu přes Pardubice do Liberce.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Depo Hradec Králové

Mohutný "štokr" 556.0173 čeká v hradeckém depu na vyjetí k dalšímu výkonu. Tou dobou měl před sebou ještě 6 let náročné služby, zrušen byl k datumu 19.3.1979.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Týniště nad Orlicí

V neznámý den roku 1973 zachytil Pavel Vaníček, během zbrojení vodou, lokomotivu 556.0198 ve stanici Týniště nad Orlicí. V dané době patřila již několik let depu Hradec Králové. Depo v Hradci Králové opustila 26. 10. 1974 a jejím novým domovem se stalo depo pod Ještědem. V Liberci nakonec dosloužila - rušící výnos byl na tuto lokomotivu vydán 16. 3. 1978 a 23. října téhož roku byla předána k vytápění do Keramických závodů v Rakovníku.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Stará Paka

Z parní lokomotivy řady 475.1 byl ve Staré Pace vyfocen nákladní vlak, který byl veden mohutným "štokrem" 556.045

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.06.1973
Místo: Hanušovice

V dnes již bohužel zaniklém depu v Hanušovicích zapózovala parní lokomotiva 434.2223. Před rekonstrukcí nesla označení 434.080.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1974
Místo: Depo Havlíčkův Brod

Stroj 475.114 absolvoval Technicko-policejní zkoušku 30. ledna 1948, po které začal jezdit v depu Bohumín. V roce 1952 byl předán do Přerova a na konci května 1960 do Brna. 19. 12. 1962 opustil Moravu a začal jezdit v Nových Zámcích, aby v roce 1964 přešel do Hradce Králové a následně do Meziměstí. Z Meziměstí byl na krátko zapůjčen do Chomutova, aby po jeho návratu byl zrušen dne 27. 8. 1974. 1. prosince 1974 byl prodán pro vytápěcí účely do Mlékárny v Hlinsku. Fotograf jej zachytil po svém zrušení v depu Havlíčkův Brod, kde probíhalo předání zástupcům Mlékáren.

V neznámé době došlo k jeho přesunutí do Strakonic, kde v podniku ČZM, ještě jako poměrně kompletní s 475.1138, od roku 1980 začal vytápět místní objekty. Po postavení betonového komínu místní teplárny byly 475.114 a 475.1138 přesunuty do ŽOS Kolín; stalo se tak v průběhu roku 1983. Později byly obě lokomotivy zlikvidovány.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1974
Místo: Stará Paka

Ve Staré Pace čekal s nákladním vlakem na odjezd "štokr" 556.0166 ( v.č. 2933, r.v. 1953 ). Ještě měl před sebou 5 let činné služby, 13.6.1979 byl zrušen a převeden na vytápěcí kotel K 727.