Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1970
Místo: Depo Hradec Králové

29. července 1959 byla do depa v Trutnově předána lokomotiva 464.051. Společně s dalšími stroji řady 464.0 dlouhá léta zajížděla do Hradce Králové, kde docházelo k provoznímu ošetření mezi vlaky. Fotograf lokomotivu zachytil necelý rok po provedené vyvazovací opravě v dílnách v Plzni. Před dalším výkonem stroj čeká ve společnosti lokomotivy 354.1220, která je v témže roce, v Hradci Králové, zrušena. Dodejme, že 464.051 byla v únoru 1971 předána do depa Havlíčkův Brod.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1970
Místo: Depo Hradec Králové

Trutnovská 464.023 právě odpočívá "mezi vlaky" v depu Hradec Králové. Do depa Trutnov byla předána z Prahy-Smíchova 10. 6. 1957.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1970
Místo: Nesovice

Smutné setkání prvorepublikové elegance s tou poválečnou z třetí republiky. Setkání dvou konstrukcí slavných svým vzhledem, vytvořených cítěním škodováckých konstruktérů, kteří považovali svou práci za koníček a zejména poslání. Zatím co již víc jak rok jsou kotle "Mikád" z depa Brno bez životodárného ohně, lokomotiva 475.192, se svým osobním vlakem, odjíždí z nesovické stanice. Depu Veselí nad Moravou náležela od 22. února 1959. Na konci dubna 1971 byla přeřazena do Brna na dolní nádraží, aby ještě na závěr svého života přešla 27. 7. 1974 do Přerova. Zde byla zrušena 27. 12. 1974 a 3. 3. 1975 byla převedena na vytápěcí kotel K 637. V pozdější době ji zavál čas do Valašského Meziříčí. Po ukončení vytápění byla odstavena za depem ve Valašském Meziříčí, kde až v prosinci 2000 ji majitel, jako žalostný vrak, nechal rozložit. Její rozložení proběhlo s tendrem od lokomotivy 475.1141.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 70. léta
Místo: Depo Trenčianska Teplá

Bohužel pro nás je snímek fotografa Pavla Vaníčka nedatován. Jak napovídá nápis na čele lokomotivy 556.026, náležela již několik let pod Východní dráhu do lokomotivního depa Leopoldov a nějakou dobu sloužila v PLD Trenčianska Teplá, kde byla zachycena. Leopoldov byl nakonec její poslední služebnou - byla zrušena 11. září 1979 jako jedna z posledních v depu.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.05.1970
Místo: Depo Hradec Králové

Na přesně nedatovaném snímku pózuje lokomotiva 354.1180. V roce 1970 stále patřila do depa Hradec Králové, ve kterém byla zachycena Pavlem Vaníčkem. Onen rok 1970 je však posledním, kdy v tomto depu působila. Následně přešla do depa v Letohradu, kde do roku 1972 sloužila s ostatními stroji řady 354.1. Zrušena byla 16. srpna 1972 a v prosinci téhož roku předána k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1971
Místo: Hradec Králové hl.n.

Na mrazivém zimním snímku byla v Hradci Králové zachycena lokomotiva 354.1201.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1971
Místo: Depo Hradec Králové

ŠKODA Plzeň dodala v červenci roku 1940 k ČMD mimo jiné i parní lokomotivu 354.1227 (v.č. 1117). Na snímku z roku 1971 se nám představuje u depa v Hradci Králové a to ve stavu po rekonstrukci, kdy jí byla před lety dosazena dyšna Giesl.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1971
Místo: Hradec Králové hl.n.

Z Hradce Králové odjíždí s osobním vlakem vzorně udržovaná "pětasedma" 475.199. Lokomotiva měla před sebou ještě 3 roky provozu, k datu 24.10.1974 byla zrušena a následně byl její kotel k 1.1.1975 prodán firmě Avia Letňany.