Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
00.7.1984
Místo:
Pardubice hl.n.
Ve stanici Pardubice hl.n. byla autorem zachycena v čele rychlíku bobina E499.0084.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
24.08.1985
Místo:
Nezbudská Lúčka-Strečno
Bobina E499.015 zachycená autorem u Strečna s vlakem osobní dopravy.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
20.12.1985
Místo:
Brandýs nad Orlicí
V polovině 80. let neustále stoupala nákladní doprava v bývalé ČSSR. Zejména přeprava uhlí a přeprava ve směru východ-západ. Z tohoto důvodu byla trať mezi Prahou a Českou Třebovou na hranici únosnosti a propustnosti. Před koncem roku se zvyšovala přeprava téměř na neúnosnou hranici a interval dopravy na autobloku mezi Pardubicemi a Českou Třebovou dosahoval 4-minutových intervalů. Tuto zajímavou dobu nám přibližuje snímek z předvánočního času roku 1985 na kterém vidíme "bobinu" 140.039-9 s nákladním vlakem složený z vozů řady Ztr, jak stojí "uhnutá" ve stanici Brandýs nad Orlicí.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
13.11.1986
Místo:
Česká Třebová
Provozem ošlehaná bobina 140.060 zastavila s osobním vlakem v České Třebové. Transparent na stroji dával vědět že právě probíhá období oslav Velké říjnové revoluce v SSSR.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
15.11.1986
Místo:
Pardubice hl.n.
Do Pardubic přitahla rychlík v listopadovém pošmournu, neméně pošmourná, ale stále elegantní bobina 140.057. Společnost jí v Pardubicích po dobu jejího pobytu dělala mimo jiné i "sadovka" která je k vidění napravo. I to je jedna z dnes už bohužel mizejících věcí veřejného prostoru.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
08.02.1987
Místo:
Česká Třebová
V mrazivém únoru roku 1987 se nám představuje v České Třebové s nákladním expresem, vezoucím izotermické a mrazírenské vozy bobina 140.025-8.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
07.03.1987
Místo:
Hranice na Moravě
Poslední vyrobená bobina z šesté (závěrečné výroby E499.0) uháněla s rychlíkem po známém viaduktu u Hranic na Moravě.
Autor:
Oldřich Čížek
Datum:
12.03.1987
Místo:
Česká Třebová
V České Třebové se v ospalém březnovém dni roku 1987 opaluje na jarním sluníčku "bobča" 140.039-9
.