Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
10.07.2015
Místo:
Nekvasovy
Lokomotiva 242.226-9 vedla sebejistě úsekem trati s nejvyšším stoupáním svůj R 669. Na snímku jí vidíme kousek před zastávkou Nekvasovy jednoho horkého letního dne.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
10.07.2015
Místo:
Mileč
Střídavka 242.265-7 vede svůj R 625 přes zastávku Mileč odkud se vyhoupne na Pačejov a dále už bude klesat k Horažďovicím předměstí a dále do Českých Budějovic.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
15.07.2015
Místo:
Šťáhlavy
Jediná malá laminátka vybavená polopantografy 230.053-1 veze "Stračeny", tzn. Wapky ložené potravou pro strakonickou teplárnu mezi zastávkou Šťáhlavy a stanicí Nezvěstice.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
21.07.2015
Místo:
Šťáhlavy
Malá laminátka 230.061-4 rozjíždí Pn 66881 z pomalé jízdy, aby v zápětí opět musela začít brzdit do další, hojný výskyt pomalých jízd na trati č. 190 tak dělá vrásky na čele nejen strojvedoucím...
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
23.07.2015
Místo:
Depo Plzeň
Poslední vyrobená "plechová střídavk"a a také poslední vyrobená lokomotiva I. generace ze Škody Plzeň už jen smutně sleduje svůj odraz ve vodní hladině, která skoro jako slzy kane po cestě v jejím domovském depu a vzpomíná na doby, kdy duněla v čele těžkých rychlíků, v čele ještě těžších uhlovlaků, neúnavně tahajíc stále ku předu. Jen čas jí neúprosně odsoudil ke konci své provozní kariéry, ale třeba i ona se dočká lepší budoucnosti u soukromníků a opět se blýskne v čele dlouhých nákladních vlaků a opět z útrob tohoto stroje budeme moci slýchat charakteristické klapání pneumotoru.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
23.07.2015
Místo:
Depo Plzeň
Na paprscích točny v plzeňském depu smutně postávají lokomotivy 242.279-8, 754.064-4 a 242.283-0 ve společnosti motorového vozu 810.114-9.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
27.10.2015
Místo:
Libuň
Stroj 750.308-9 se podařilo zachránit před hořáky autogenů a po několika letém působení na Moravě se vrátil do depa Turnov, kam byl z výroby dodán. Sychravého podzimního dne 27.10.2015 poprvé lokomotiva vyjela na svou první jízdu v soukromých rukách, které jí nyní opečovávají a daly jí příkladný vzhled, za což jim patří obrovský dík. Jízda se konala po vlečce do Střelečské pískovny, kde kondici stroje prověřilo stoupání až 35 promile. Na snímku zmíněný stroj projíždí na přípřeži stroje 742.434-4 na popředí zříceniny Trosky.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
15.03.2016
Místo:
Plzeň hl.n.
Lokomotiva 242.265-7 vyjíždí na popředí krásné budovy plzeňského nádraží kolem stanoviště hlavní služby na mosty přes řeku Radbuzu, aby následně mohla najet na svůj osobní vlak, který odveze do Klatov.