Autor: Milan Vojtek

Autor: Milan Vojtek
Datum: 05.03.1996
Místo: Depo Břeclav

Motorový vůz 831.085-6 ukončil svou provozní kariéru dne 22.2.1996, kdy v podstatě celý vyhořel ve Valticích při nasazení na osobním vlaku Os 4514. Na snímku ze dne 5.3.1996 je již v domovském depu v Břeclavi a tou dobou je již rozhodnuto, že nebude opravován, ovšem i tak odsloužil úctyhodných 44 let.

Autor: Milan Vojtek
Datum: 20.03.1999
Místo: Bystřice pod Hostýnem

V Bystřici pod Hostýnem byl dne 20.3.1999 vyfocen meziříčský "motor" 810.071-1, který byl tou dobou v netradičním nátěru.

Autor: Milan Vojtek
Datum: 12.12.2007
Místo: Depo Brno-Maloměřice

12. 12. 2007 byl, po opravě v Českých Velenicích, v Brně zavazován nově opravený kotel lokomotivy 475.101. V roce 2017 pak byla dokončena jeho generální oprava včetně výroby nové komunikační roury. V současné době je lokomotiva odstavena pro špatný technický stav tendru.

Autor: Milan Vojtek
Datum: 25.05.2015
Místo: Velké Pavlovice

Zpráva Drážní inspekce: 25.5.2015 v 11.17 hodin se ve Velkých Pavlovicích na Břeclavsku střetl osobní vlak (Zaječí – Čejč) s nákladním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor.Při střetnutí byl zraněn strojvedoucí, vlakvedoucí, řidič nákladního automobilu a 5 cestujících. Dle zjištění na místě mimořádné události narazil nákladní automobil do boku osobního vlaku. Dle prvotního zjištění na místě mimořádné události bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti. Škody na místě nehody byly vyčísleny na 4,6 miliónů korun (3 mil, vlak, 1,5 mil. zabezpečovací zařízením, 50 tisíc trať, 50 tisíc nákladní automobil). 

Autor: Milan Vojtek
Datum: 28.05.2016
Místo: Poštorná

Fotograf Milan Vojtek netradičně zachytil ex-ostravskou parní lokomotivu 423.041 v traťovém úseku Boří les-Poštorná. Toho času byla v provozu pod depem Brno-Maloměřice a na snímku je vedena strojvedoucím Patrikem Koplíkem.

1