Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
23.04.2013
Místo:
ŽOS Zvolen
752.047-1 zdokumentovaná během hlavní opravy v ŽOS Zvolen.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
03.05.2013
Místo:
České Budějovice
Nejedná se o pravidelný vlak Wien - Gmünd - České Budějovice, nýbrž o jeden z poslední výkonů motorové legendy českobudějovického depa 749.100-4 "posun - myčka". Jelikož myčku v osobním nádraží vzal již čas, přesunulo se mytí osobních vozů na takzvanou "sračkárnu" v nákladním nádraží. A z důvodu rozsáhlé rekonstrukce pražského zhlaví žst. České Budějovice, musí být umyté vozy vytlačeny do velenické tratě a přes nadjezd kolem depa vozeny z nákladního nádraží do osobního nádraží. Nutno podotknout, že již v této době strojvedoucí neustále upozorňovali na kovové cinkání v motoru. Což se tomuto "Poslednímu mohykánu" (v té době jediný provozní stroj v LD České Budějovice řady 749) stalo osudným. Dne 3.6.2013 na vlaku Os 8117 České Budějovice - Nové Údolí v žst. Polečnice dochází k vyfouknutí těsnění pod šestou hlavou, píst je poškozen od uvolněného ventilu a olej se dostává do vody. Lokomotiva ztrácí tlak oleje.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
19.06.2013
Místo:
ŽOS Zvolen
Během hlavní opravy byl v ŽOS Zvolen vyfocen "pegas" 752.020-8, kterému již byly provedeny přípravy na úpravu pozičních světel.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
19.06.2013
Místo:
ŽOS Zvolen
Krásná a nablýskaná 752.041-4 je nachystaná po hlavní opravě opustit areál ŽOS Zvolen.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
27.06.2013
Místo:
Depo České Budějovice
Detailní záběr na čelník rámu 749.100-4.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
27.06.2013
Místo:
Depo České Budějovice
"Zamračená" 749.100-4 je dne 9.6.2013 převezená z PJ České Budějovice do PJ Tábor, kde se má zjistit rozsah poškození, popřípadě opravit. Následným průzkumem zjištěna prasklá hlava šestého válce, kdy uvolněný ventil výfukového potrubí upadl na píst, který poškodil hlavu, vložku i samotný píst. Rozhodlo se o jejím neopravování z důvodu nepotřebnosti a prodeje. Dne 27.6.2013 je lokomotiva převezena z Tábora do Českých Budějovic lokomotivou 754.020-6 jako Lv 71821 a druhý den 28.6.2013 je převezena do DKV PLZEŇ s lokomotivou 210.052-7 jako Lv 1.násled 78900. Zde je lokomotiva připravená k prodeji a dnem 1.7.2013 je podán návrh na zrušení.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
26.08.2013
Místo:
Bratislava hl.st.
"Plecháč" společnosti LOKOTRANS v pronájmu u společnosti PSŽ Slovakia přijíždí na bratislavskou hlavnou stanicu. Lokomotiva jezdila v Bulharsku do své rekonstrukce pod číslem 44.126, následně pak pod číslem 43.554 aby se po několika letech dostala zpět do země svého mateřského výrobce, tentokrát už však pod číslem 242.287-1 a nyní slouží u soukromých dopravců převážně na Slovensku a jihovýchodě Čech.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
27.08.2013
Místo:
Depo Zvolen
Ve zvolenském depu čekala dvojice "ceckaní" 752.041-4+752.047-1 na další nasazení do provozu.