Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
04.01.1996
Místo:
Libina
Šumperská "berta" 749.245-7 zastavila 4. ledna 1996 s osobním vlakem Os 3614 do Olomouce ve stanici Libina. Na vedlejší koleji postává manipulační nákladní vlak z Uničova do Šumperka, vedený už čistě nákladní lokomotivou 751.040-7.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
04.01.1996
Místo:
Babice u Šternberka
Malebným úsekem někdejší Moravské pohraniční dráhy mezi Babicemi u Šternberka a Mladějovicemi projížděla odpoledne 4. ledna 1996 lokomotiva 749.245-7 v čele osobního vlaku č. 3617 Olomouc hl. n. - Šumperk.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
04.01.1996
Místo:
Libina
Železniční stanici v Libině opustil krátký manipulační vlak, který vedla "berta" 751.040-7.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
19.01.1996
Místo:
Jihlava
Už během prvního roku provozu byla lokomotiva 749.243-2 na zadním čele poškozena a opravený laminát pak nebyl až do další nátěrové obnovy řádně přelakován. V neděli 19. 1. 1996 opouštěla s osobním vlakem Os 4893 domovskou Jihlavu.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
14.02.1996
Místo:
Bludov
Lokomotiva 749.260-6 byla provozována krátkou dobu po rekonstrukci v původním laku, který nosila ještě i pod označením 752.077-8. Na snímku pózuje s osobním vlakem v Bludově.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
08.04.1996
Místo:
Číchov
Předjaří na Vysočině - lokomotiva 749.243-2 vezla dne 8. dubna 1996 osobní vlak č. 4893 okolo bývalé hlásky Přibyslavice, dělící dlouhý mezistaniční oddíl Bransouze - Okříšky.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
29.05.1996
Místo:
České Velenice
Do Českých Velenic se blížil osobní vlak MOs 18213 vedený "osmsetdesítkou" 810.267-5, které na postrku pomáhala 810.074-5.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
08.06.1996
Místo:
Hlušovice
V horký den 8. 6. 1996 přivážela šumperská "berta" 749.245-7 osobní vlak Os 3676 od Hlušovic k cílové Olomouci. I z čelního snímku, pořízeném v krajině pod Svatým Kopečkem, je patrné - po půldruhém roce provozu je už provedena rekonstrukce vedení usazení skříně na podvozcích pomocí pryžokovových členů.