Autor: Leoš Tomančák

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 25.06.1995
Místo: Šumperk

Šumperk, jakým po léta byl a dnes už je pouze ve vzpomínkách. V poledne 25. června 1995 tam čekal na odjezd rychlík R 934 s lokomotivou 749.245-7, opodál postávaly domácí motorové vozy 810.023 a 830.059.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 30.06.1995
Místo: Vyškov na Moravě

Vzpomínka na zajíždění šumperských "bert" s rychlíkem "Bradlo" do Brna. V horký pátek 30. 6. 1995, kdy byl slavnostně zahájen elektrický provoz v historické trase trati Brno - Přerov, byl pod nadjezdem výpadovky z Vyškova do Prostějova zachycen ranní R 932 v čele s lokomotivou 749.245-7. O rok dříve zde byl svršek snesen a niveleta koleje zahloubena, aby byl docílen průjezdný průřez pro elektrizované tratě.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.08.1995
Místo: Depo Klatovy

Svého času opovrhovaná unifikovaná červeň. Jednotně vyhlížející stroje 753.212-0, 753.045-4, 750.078-8 a 753.331-8 zvěčněné před točnou lokomotivního depa Klatovy.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.08.1995
Místo: Depo Klatovy

Svého času opovrhovaná unifikovaná červeň. Jednotně vyhlížející stroje 753.212-0, 753.045-4, 750.078-8 a 753.331-8 zvěčněné před klatovskou točnou.

 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.08.1995
Místo: Klatovy

Ve stanici Klatovy těsně před zasažením měděnou pavučinou, zastavila "nulka" 750.081-2 s Os 7503 z Železné Rudy, tomuto každodennímu obrazu v Klatovech přihlížela mlčky klasická lampa pouličního osvětlení - známá "sadovka".

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.08.1995
Místo: Depo Klatovy

Během své krátké existence jako 750.038-2 vystřídal tento stroj depa Turnov, Ostrava a Klatovy. V Klatovech, pracovišti tehdejšího DKV Plzeň západ, byl zachycen při provozní přestávce. 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.08.1995
Místo: Janovice nad Úhlavou

Na konci studeného léta 1995 zbývalo tehdy klatovskému stroji 750.038-2 už málo kilometrů před sebou. V ponurém dni opouští Janovice nad Úhlavou s Os 7510 do Železné Rudy.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 24.09.1995
Místo: Újezdec u Luhačovic

Na podzim 1995, když řada 752 u ČD úředně zanikla ve prospěch zamýšlené remotorizované řady 749, byla patrně zcela poslední "dvojkou" v provozu 752.084-4 z DKV Veselí nad Moravou. Důvodem byla její plánovaná přístavba k rekonstrukci na elektrické topení a následné přeznačení na 749.254. V neděli 24. 9. 1995 vedla jako náhrada vozu řady 842 osobní vlak č. 14138 z Bojkovic do Veselí nad Moravou a zachycena byla v odbočné stanici Újezdec u Luhačovic.