Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
14.04.1990
Místo:
Brno hl.n.
Je krátce po revoluci, namísto pěticípých hvězd zdobila čela lokomotiv vkusná okřídlená kola jako symbol železné dráhy. Takto i stroj 753.022-3, který dopoledne sunul z Brna hl. n. do Židenic osobní vlak 4109 Brno - Bylnice.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
30.05.1990
Místo:
Veselí nad Moravou
Lokomotiva 752.063-8 (nesoucí ještě původní označení T 478.2063) z LD Veselí nad Moravou čeká na pokyn k odjezdu s Pn vlakem do Kútů. Snímek byl pořízen z lokomotivy T 669.1193, posunující 1. veselské zálohy na svážném pahrbku.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
00.07.1990
Místo:
Dubňany
Kyjovský stroj T435.0083 opouští v polovině července 1990 Dubňany ke Svatobořicím - kabinou napřed se jezdívalo ke Kyjovu. Vpravo je patrný sklonník, který prozrazuje souběžnou důlní vlečku z ÚZ Šardice.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
17.02.1991
Místo:
Svatobořice
Ztichlou zimní pustinou si v klidu projížděl "malý hektor" T435.0067 v čele Mn vlaku č. 84221 Kyjov - Mutěnice mezi dopravnou Svatobořice a stanicí Dubňany.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
01.04.1991
Místo:
Kyjov
Lokomotiva T435.0067 (720.067-8) byla jako náhrada přesunuta z PLD Krnov do LD Veselí nad Moravou. Nápis předchozí služebny dlouho prosvítal na kabině. V Kyjově se 1. 4. 1991 chystala odjet s Mn 84821 do Mutěnic.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
01.04.1991
Místo:
Brankovice
Zastávku a tehdy ještě i traťové hradlo a nedlouho před tím i nákladiště Brankovice opustil na velikonoční pondělí 1. dubna 1991 osobní vlak č. 4109 Brno - Bylnice se strojem 753.022-3 na čele.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
14.04.1991
Místo:
Rohatec
"Eso" 363.009-2 z LD Přerov přijíždí 14. 4. 1991 do Rohatce s vlakem EOs 4216 do Břeclavi. Zcela vpravo uhýbá kolej sudoměřické lokálky, která byla v té době na předních místech seznamů na zrušení.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
21.04.1991
Místo:
Moravská Nová Ves
Blednoucí nátěr lokomotivy 363.011-8 věštil brzkou opravu - ale na jaře 1991 nebylo jisté, zda se atypický nátěr obnoví. Odpoledne 21. 4. 1991 vezla z Petrovic u Karviné do Břeclavi Ex 205 "Sobieski", tvořený směsí rychlíkových vozů PKP a ÖBB. Pestrobarevnou soupravu vidíme v zářezu u Moravské Nové Vsi, u vjezdového návěstidla pro jízdu po nesprávné koleji.