Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
27.06.1981
Místo:
Depo Karlovy Vary
V dnes již bohužel neexistujícím depu v Karlových Varech na dolním nádraží stál místní "krasavec" M240.0006.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
06.07.1981
Místo:
Karlovy Vary
"Čmelák" T669.0085 existuje jako jeden z mála do dnešních dnů. Po svém vyrobení byl dodán do lokomotivního depa Plzeň s určením do PLD Cheb. Zde jezdil až do roku 2002, kdy byl odstaven z důvodu vadných dvojkolí. Po dlouhém čekání se lokomotivu podařilo opět zprovoznit, ale rychle na to došlo k závadě na SM. V roce 2004 se ji ujalo sdružení nadšenců, kteří svým umem a šikovností opět uvedli 770.085 do provozu a v roce 2005 byla vedena dál v Chebu jako provozní záloha. Stále více se pak objevovala včele zvláštních vlaků a v roce 2009 byla převedena pod nově vzniklé DHV Lužná u Rakovníka. V současné době je odstavená bez výhledu na její zprovoznění.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.07.1981
Místo:
Karlovy Vary dolní n.
Ve stanici Karlovy Vary dol.n. vyčkával na své cestující motorový vůz M152.0319. Na snímku zaujme i zřetelná původní nádražní budova, která je již dávno minulostí.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
21.08.1981
Místo:
Chodov
Při odpočinku byla v žst. Chodov zdokumentována lokomotiva T211.0016.
Nové!
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.08.1981
Místo:
Karlovy Vary-Dvory
Chomutovský "brejlovec" T478.3279 byl dne 28.8.1981 zdokumentován s osobním vlakem nedaleko zastávky Karlovy Vary-Dvory. Tou dobou byl ve službách ČSD již 6 let.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.09.1981
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
T478.2060 odpočívá v tehdejším plně provozním depu v Lužné u Rakovníka.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.09.1981
Místo:
Kladno
Kladenská "zamračená" T478.2001 ja nachystána na vyjetí ze svého domovského depa.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.09.1981
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
556.0244 byla zachycena Ladislavem Kroulem v areálu depa Lužná u Rakovníka. Jak je z fotografie patrné, z provozu byl "štokr" vyřazen teprve nedávno - 16. 3. 1981. "Štokr" 556.0244 byl dlouhá léta typický pro LD Česká Třebová. Z důvodu elektrifikace hlavního tahu a přísunu nových elektrických lokomotiv však pro něj ubývalo práce, a tak jako jeden z posledních Českou Třebovou definitivně opustil a od 20. 6. 1975 patřil do depa Louny; zde byl v roce 1981 zrušen. Po svém zrušení byl navržen na vytápění, a tak pro potřeby depa v Lužné u Rakovníka, se v průběhu roku 1981 stává vytápěcím kotlem K 796. Společně s K 803 je do roku 1983 schopný vlastního pohybu. Následuje oprava a rekonstrukce v ŽOS České Velenice, kde je lokomotivě odebrán pohon a zejména pátá spřažená náprava pro lehčí odklízení popelu. Svou vytápěcí kariéru 556.0244 ukončila v průběhu první poloviny devadesátých let. Zlikvidována byla jako vrak teprve nedávno.