Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
13.09.1979
Místo:
České Velenice
Zbrojení parní lokomotivy uhlím, dříve zcela běžná provozní záležitost, je dnes již jen vzácností. A proto potěší snímek parní lokomotivy 556.0431 při zbrojení ve výtopně v Českých Velenicích. Zmíněný stroj byl vyroben ve v roce 1957 a obdržel výrobní číslo 3333, zrušen byl k datu 16.12.1980.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.09.1979
Místo:
Veselí nad Lužnicí
Jižním Čechám, a zejména depu ve Veselí nad Lužnicí, stroj T669.0009 zasvětil takřka celý svůj lokomotivní život. Zachycen byl Ladislavem Kroulem na místní záloze. Ve Veselí nad Lužnicí prodělal i kuriózní nehodu, kdy 9. srpna 1997 spadl do točny.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.09.1979
Místo:
Veselí nad Lužnicí
"Štokr" 556.0349 byl jednou z posledních parních lokomotiv provozovaných na jihu Čech. Pan Ladislav Kroul ho zachytil ve Veselí nad Lužnicí. Ke zrušení daného stroje došlo 10.10.1981.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.09.1979
Místo:
Veselí nad Lužnicí
Ve Veselí nad Lužnicí byl zdokumentován stroj 556.0277. Vyroben byl v továrně ŠKODA Plzeň roku 1955, pod výrobním číslem 3171. Čekala ho 25letá služba v čele nejtěžších nákladních vlaku na síti ČSD a zrušen byl k datu 21.3.1980, poté byl předeven na vytápěcí kotel a dostal označení K 751.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
15.09.1979
Místo:
Jihlava
Stroj T478.2064 byl autorem zastižen při posunu doma, tedy ve stanici Jihlava.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
23.03.1980
Místo:
Depo Zvolen
Náročnou topírenskou službu ve zvolenském depu obstarávala i lokomotiva T211.0088.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
18.04.1980
Místo:
Hradec Králové hl.n.
První sériově vyrobená lokomotiva řady E499.1, byla zvěčněna v Hradci Králové.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
18.04.1980
Místo:
Hradec Králové hl.n.
V Hradci Králové odpočívala mezi výkony "jedničková bobina" E499.1040.