Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
26.05.1979
Místo:
Jedlová
Na legendárním místě fotografů, v Jedlové, byl dne 26.5.1979 zachycen "štokr" 556.0398. Vyroben byl v roce 1956 a obdržel pěkné výrobní číslo 3300. Sloužil u ČSD 25 let a k datu 17.6.1981 byl zrušen, nebyl ani převeden mezi vytápěcí kotle a tak byl následně sešrotován.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
03.06.1979
Místo:
Bakov nad Jizerou
Pod uhoľným žeriavom v Bakove nad Jizerou bol zachytený prvosériový "štoker" 556.049.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
18.06.1979
Místo:
Depo Liberec
Velmi zajímavou kapitolou historie provozu řady 556.0 je provoz vybraných 17 strojů na kolejích MÁV v průběhu roku 1971, kde tehdy probíhala masivní elektrizace hlavních tratí. Lokomotivy byly nasazeny v depech Hatvan, Székesfehervár, Budapest - Ferencváros a Budapest Hamán-Kató. Mezi vybranými byla i Ladislavem Kroulem zachycená lokomotiva 556.0455. Její zapůjčení proběhlo od 9. srpna do 3. prosince 1971, kdy náležela depu Sokolov. Do stavu depa Liberec se dostala v polovině roku 1978 a setrvala zde až do svého zrušení 20. 10. 1980. V Liberci pak po svém zrušení čekala na svůj osud do 4. 11. 1981, kdy byla odepsána ze stavu ČSD a předána k likvidaci do Kovošrotu Zdice n.p.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
19.06.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Štokr 556.0313 byl dlouhá léta typický pro depo Hradec Králové. Autor lokomotivu zachytil na výkonu druhé zálohy. Vnější vzhled napovídá, že lokomotiva teprve nedávno prošla opravou v dílnách. Z dálky byla mezi hradeckými lokomotivami rozeznatelná svou hvězdou. Často se objevovala i na výkonech depa v Jaroměři, kam, společně s dalšími štokry, byla několikrát zapůjčena. Dosloužila mezi posledními v Nymburku a úředně byla vyřazena v prosinci 1981.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
21.06.1979
Místo:
Liberec
M262.0235 stála u nástupiště libereckého nádraží.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
21.06.1979
Místo:
Liberec
V květnu 1971 do Liberce přišla tehda zcela "uniformní" 556.042, která svým vzhledem ničím nevybočovala od ostatních strojů řady 556.0. Teprve díky iniciativě kolektivu, a zejména strojvedoucího Mikeše, byla lokomotiva postupně "vylepšována". Ke konci parního provozu ji už znali všichni příznivci parních lokomotiv a to i v zahraniční. Patřila mezi poslední lokomotivy, které pro ČSD opravily ŽOS České Velenice. Oprava tehda proběhla od 19. 11. 1979 do 14. 12. 1979. I díky tomu byla vyhledávaným lákadlem při ukončení parního provozu v Liberci v srpnu 1980. Oficiálně byla "čtyřicetdvojka" zrušena 13. října 1981 a převedena na vytápěcí kotel K 798. Jako vytápěcí kotel, již jen o čtyřech nápravách, dosloužila v roce 1993, aby pak ještě několik let chátrala. Její osud se naplnil ve společnosti 556.0457 teprve v roce 1998!
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
07.07.1979
Místo:
České Velenice
K Jižním Čechám, a depu Veselí nad Lužnicí, patřil stroj T669.1101 od svého vyrobení až do svého zrušení. V roce 1979 prodělal nehodu, díky které se dal jednoduše poznat - měl ohnutý rám na straně dlouhého představku. S takto poškozeným rámem dál sloužil několik měsíců; údajně do konce roku 1979.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
07.07.1979
Místo:
České Velenice
Na vjezdu do stanice České Velenice byla zachycena lokomotiva 556.015. Poslední roky svého života zasvětila jihu Čech a Českým Budějovicím. Patřila rovněž k několika mála lokomotivám, které byly v průběhu provozu rekonstruovány dosazením druhého kompresoru typu D. Společně s přidáním jednoválcového kompresoru byly na takto rekonstruované lokomotivy dosazeny vzduchojemy před přední běhoun. "Patnáctka" byla v Českých Budějovicích zrušena jako jedna z posledních 21. 3. 1980.