Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.03.1979
Místo:
Opatovice nad Labem
Ucelený vlak ložený uhlím, byl zachycen na snímek ve stanici Opatovice nad Labem. V čele se představila lokomotiva E669.1111.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.03.1979
Místo:
Opatovice nad Labem
Lokomotiva T478.3036 čekala v žst. Opatovice nad Labem na další nasazení. Tou dobou byla ve službách ČSD již 7 let, ovšem za dalších 10 let došlo k jejímu přeznačení na 753.303-7 a tak číslo "036" zaniklo.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.04.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Se staniční budovou hradeckého hlavního nádraží, dostavěnou v roce 1935 ve stylu moderního klasicismu, zvěčnil autor fotografie pan Ladislav Kroul ústeckou E469.1002.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
11.04.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Před nehodou s nákladním vlakem ve stanici Chlumec nad Cidlinou v létě 1979, jezdila lokomotiva E499.013 pěkně udržovaná a stříbrným pruhem ozdobená v nákladní dopravě. Mohli jsme ji vídat především na tahu z Olomouce do České Třebové. Na snímku autora ji vidíme s poškozeným rámem, už odstavenou v Hradci Králové, kde čekala na svůj ortel. Ten ji poslal do kovošrotu výnosem FMD čj. 23 270/79-12 ze dne 22. 12. 1979. Od 1. 4. 1980 byla zrušena a v říjnu téhož roku předána do kovošrotu. Jednalo se o pslední zástupkyni své řady v DKv Česká Třebová.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
29.04.1979
Místo:
Jílové u Děčína
Se svým manipulačním vlakem ostrými výdechy jede 556.0267. Konec jejího provozu se blíží, ostatně konec páry u ČSD nezadržitelně také.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
09.05.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Vzpomíná Ladislav Kroul: "556.043 přišla z Nymburka a byla „stařečně chlupatá“ - rostl na ní mech, ale vařila jako ďábel.
Jednou jsem s ní jel jako topič na přípřeži z Jaroměře do Trutnova-střed s vlakem uhlí; vlaková byla trutnovská leštěnka a my s Karlem do naší 043 bušily jako do vrat - jak se říká - co v kotli to v šoupátkách. Ručička na manometru byla přilepená na 17,5 atm a ani se nehnula. Když jsme zastavili na křižování ve Starkoči, tak se šli trutnováci podívat na ten náš zázrak a říkali: „čekáme, kdy vám uletí komín“. Krásná vzpomínka! Po propadnutí kotle stála odstavená v Předměřicích a nakonec šla do Českých Velenic, kde jako jedna z posledních prodělala opravu kotle. To už takový „brko“ ale nebylo…"
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
13.05.1979
Místo:
Jaroměř
Jedním ze čtyř strojů řady 556.0 vybavených Riggenbachovou protitlakou brzdou byla 556.0323. V době pořízení snímku již protitlaká brzda byla odebrána a lokomotiva patřila do strojové stanice Jaroměř. Před odebráním protitlaké brzdy byla často používána k různým zkouškám nových vozidel modernější trakce nejen an novém okruhu u Velimi.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
26.05.1979
Místo:
Jaroměř
Železniční fotograf Ladislav Kroul dne 26.5.1979 vyfotil u točny jaroměřského depa jednoho z posledních parních "mohykánů" - 556.0213 ( v.č. 2980, r.v. 1954 ). Její zrušení nastalo až ke dni 17.6.1981, došlo k přeznačení na K 801 a následně vytápěla depo v Kralupech nad Vltavou.